VŠEM KLUKŮM, KTERÉ JSEM MILOVALA (Jenny Han)

Původní název: To All The Boys I've Loved Before
Český název: Všem klukům, které jsem milovala
Autor: Jenny Han
Série: Všem klukům, které jsem milovala
Počet stran: 320
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Romana Bičíková
Rok vydání: 2014 (EN), 2015 (CZ)
Žánr: young adult, contemporary
Anotace: Co by se stalo, kdyby všem klukům, kteří se ti líbili, někdo najednou sdělil, že ses do nich zamilovala…?
Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala – na rozloučenou. Lara žádnému klukovi nedala najevo, že se do něj zamilovala. Místo toho mu napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal. A najednou musí čelit všem svým pocitům, které před světem – a hlavně přímo před adresáty – pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo. 

Moje recenze:
Lara Jean už byla v životě párkrát zamilovaná. A pokaždé, když chtěla, aby její zamilovanost pominuly, napsala dotyčnému milostný dopis, který si pak schovala a rozhodně neměla nikdy v úmyslu ho odeslat. Právě to se ale stalo - někdo všech jejích pět dopisů rozeslal a Lara Jean se teď musí vyrovnávat s následky. A nejhorší je, že jedním z těch kluků je Josh - bývalý přítel její sestry, do kterého je možná pořád trochu zamilovaná. Aby mu dokázala, že to, co píše v dopise bylo už opravdu dávno, vymyslí s Peterem, což je další kluk, kterému napsala dopis, plán. Budou předstírat, že spolu chodí a tím Lara dokáže Joshovi, že do něj už není zamilovaná a Peter naštve svou bývalou holku Genevive. Kupodivu jde vše opravdu dobře a zdá se, že jim jejich plán vyjde. Pak se ale věci začnou trochu zamotávat a možná tenhle předstíraný vztah povede nakonec k něčemu úplně jinému.

zdroj
Chcete vidět, jak vypadá pořádně sladký příběh? Tak to si vezměte tuhle knihu, protože dostanete přesně to, co slibuje samotná obálka. A s tou sladkostí to berte doslova, protože naše hlavní hrdinka opravdu ráda peče a zaručeně se vám budou nejednou sbíhat sliny. Naprosto dokonale sladké je na téhle knize všechno, ale takovým způsobem, že to prostě hltáte a hltáte. A já si nedovedu představit, že by mělo být něco jinak.

"Není to jako ve filmech. Je to lepší, protože je to skutečné."

V příběhu je klíčová samozřejmě láska a naprosto perfektní zápletka s dopisy, ale kromě toho dostaneme ještě mnohem víc. Třeba rodinu. Laře a jejím sestrám Margot a Kitty před několika lety zemřela máma a od té doby je na jejich výchovu jejich táta sám - ačkoliv se možná ony víc starají o něj. Především Margot, která jakožto nejstarší tak nějak převzala pozici mámy a tím se velmi změnily vztahy sester. To je další věc, která mě na příběhu moc baví. Lara a Margot jsou jako nejlepší kamarádky a když teď odjela na vysokou do Skotska, opravdu si chybí. Přestože musím říct, že Margot jsem si nikdy moc neoblíbila, jejich vztah je prostě skvělý. Naopak devítiletá Kitty je dokonalá. Je vidět, že je pořád ještě trochu dítě, ale zároveň je tak nějak dostatečně dospělá. Ona je prostě taková klasická prohnaná mladší sestra, která nic nedělá jen tak, ale vy ji prostě milujete. 

zdroj
Lara Jean je jedna ze mně nejsympatičtějších postav, o kterých jsem kdy četla. V mnoha věcech mi připomíná mě samotnou a v mnoha věcech je zase úplně jiná, ale já ji prostě zbožňuju. Vždycky si říkám, že bych určitě nechtěla být v její kůži, když se rozeslaly její dopisy, ale když pak vidím, jak sebere odvahu a naprosto skvěle a odvážně se s tím vyrovnává a k čemu ji to vlastně nakonec přivede, mám chuť si s ní vyměnit místo. Lara Jean je prostě svá a tak nějak správě potrhlá a neřeší, jak to působí na okolí. Na druhou stranu si je ale v některých věcech nejistá a potřebuje trochu postrčit. No zkrátka lepší hrdinka by tady ani být nemohla. 

"Víš, jaké to je, když se ti někdo líbí tak moc, že to nemůžeš ustát a vědět, že oni nikdy nebudou cítit to samé?"

Jak už bývá zvykem, jako vždycky jsem si i tady našla lásku svého života. V tomto případě to není nikdy jiný než Peter Kavinský. Pa-ne-bo-že. Peter na první pohled působí jako nějaký frajírek, ale na druhý je to prostě nejlepší kluk pod sluncem. Sice asi nikdy nepochopím, jak se mohl tak připoutat k jeho bývalé holce, ale to, jak se chová s Larou úplně miluju. A vůbec, scény těchto dvou dohromady pro mě byly vždycky v knize to nejlepší. A na Peterovi nenacházím žádnou chybu, je prostě vtipný, hodný, umí to s dětmi a dokonce je to někde v skrytu duše i trochu romantik. A fakt mi řekněte, která holka by ho nechtěla?

zdroj
Do téhle knihy jsem se zamilovala prakticky hned, jak jsem ji otevřela. Miluju na ní úplně všechno a vždycky se k ní ráda vrátím, protože vím, že je zaručeným lékem na smutek. A ještě ve mě probudí chuť něco upéct. Ani vám nedovedu říct, jakou jsem měla radost, když jsem zjistila, že bude zfilmována. Obrovskou! To bude podle mě totiž opravdu bomba. Každopádně všem rozhodně doporučuju si přečíst i knihu, protože to opravdu stojí za to a po dočtení se budete culit od ucha k uchu a myslím, že ten den už vám ten úsměv nic nesmaže.

Moje hodnocení: 5/5

Taky jste se pustili do této série? Jak se příběh a postavy líbí vám?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.