BOOKAHOLIC READ IN JULY 2017

Ahoj!
Nemůžu uvěřit, že polovina prázdnin je za námi! Doufám, že všichni, kdo prázdniny mají, je užíváte na plno a z toho zbývajícího měsíce vytěžíte co nejvíc. Já to mám v plánu určitě. Stejně jako mám v plánu přečíst co nejvíc skvělých knih, což se mi podařilo i v červenci. Přečetla jsem na mě opravdu úctyhodných 12 knih a teď vám je v krátkosti představím.

Hned první týden července jsme s rodinou letěli na dovolenou do Bulharska a jako správný knihomol jsem se místo dovádění v moři vyžívala ve čtení na pláži.. Samozřejmě na to moře došlo taky, ale je jasné, co převahovalo :D No, začala jsem letošní novinkou, kterou jsem si šetřila právě na tuto příležitost - Láska a gelato od Jenny Evans Welch. A myslím, že lepší začátek prázdnin jsem ani nemohla mít. Tahle kniha byla prostě vše, co jsem od ní očekávala - láska samozřejmě nechyběla, když je i v názvu, ale šlo i o mnohem víc - o tajemství, rodinu, těžká rozhodnutí, Itáli.. a samozřejmě i o gelato. Více z mých poznatků se můžete dozvědět v recenzi.
Kniha má 288 stran a četla jsem ji 5 dní.
RECENZE

K moři jsem si vzala jen knížky, které se přesně na čtení u moře hodí, proto je další přečtenou kniha Léto, kdy jsme se poznali od Robin Constantine. U této knihy jsem moc nevěděla, co čekat a možná proto mě dostala o to víc. Příběh je o dívce, která se po rozchodu rozhodne strávit léto u táty a pracovat na táboře a o klukovi, který na tomto místě žije a vyrovnává se s životem na vozíku, ke kterému je už nějakou dobu připoutaný. A je to vtipné, dojemné, nádherné... a k moři naprostá dokonalost.
Kniha má 302 stran a četla jsem ji 3 dny.
RECENZE



A poslední kniha, kterou jsem si vzala k moři, byla opět kniha s láskou a s mořem - odstartovala jsem svůj rereading série Léto, kdy jsem zkrásněla od Jenny Han. Naposledy jsem tuto sérii četla asi před třemi lety a byl neskutečně skvělý pocit zase se do toho příběhu vrátit, tentokrát už opravdu ve věku Belly. První díl to celé prostě odstartuje, poznáme všechny postavy a jejich vztahy mezi sebou a už v prvním díle nás čeká docela drama, které nás připraví na ještě dramatičtější chvíle v dílech následujících. A je to prostě super.
Kniha má 240 stran a četla jsem ji 3 dny.
RECENZE


Po příletu domů jsem si vzala zase něco z trochu jiného soudku, knihu, na kterou jsem si brousila zuby už opravdu hodně dlouho - Pasažérka od Alexandry Bracken. A bylo to fakt skvělé. Příběh, cestování časem, celá cestovatelská historie, pravidla, to vše se mi ohromně líbilo a bylo to opravdu mistrně vymyšlené. Stejně tak jsem si oblíbila hlavní postavy, Nicholase a Ettu, na jejichž příběh v druhém díle se neskutečně těším. A i popisné scény, na které si někteří stěžují, mě bavily, protože jsem díky nim mohla proniknout na místa, kam bych se třeba ráda jednou vydala - aneb projevila se má láska k cestování. Akorát jsem se v příběhu občas trochu ztrácela a chvíli se nemohla zorientovat v tom, co se děje, ale dokážu to s klidem odpustit v porovnání se skvělými vlastnostmi knihy.
Kniha má 405 stran a četla jsem ji 4 dny.
RECENZE

A následně jsem pokračovala rereadingem Léta - druhý díl Bez tebe to není léto. V druhém díle panuje už trochu jiná atmosféra, protože se stalo něco, co všechny dost ovlivnilo. A já si užívala každý moment. Jak možná už víte, naprosto miluju Jeremiáše a v tomto díle jsem ho měla snad nejradši. Taky jsem vždy netrpělivě vyhlížela kapitoly z jeho pohledu. A Konrád se chová prostě konrádovsky, což mě kvůli Belly dost štve a mrzí, ale zároveň pro něj mám i trochu pochopení.. Každopádně za mě rozhodně skvělý druhý díl.
Kniha má 264 stran a četla jsem ji 3 dny.
RECENZE



No a zakončila jsem samozřejmě třetím a závěrečným dílem Vždycky budeme mít léto. Nevím, jak ostatní, ale já tady dostala asi vše, co jsem si mohla přát. Dostala jsem vysokoškolskou Belly, kterou mám radši než kdy předtím, spoustu mého milovaného Jeremiáše, kapitoly z pohledu Konráda, díky kterým jsem ho začala mít ráda mnohem víc než předtím a dokonce i svatbu... a s tou samozřejmě přichází i drama, to známe ze všech filmů, že. A co se závěru týče, já myslím, že by měl uspokojit všechny. Už jenom proto, že je napsaný tak hezky a šťastně, že prostě nejde to Belly nepřát,
Kniha má 280 stran a četla jsem ji 3 dny.
RECENZE



Po téhle zamilované trilogii jsem si pro změnu zase vzala fantasy - a opět letošní novinku, o které se poslední dobou hodně mluví. Falešný polibek od Mary E. Pearson. A páni, tohle byla teda jízda. Jako všechny mě samozřejmě zaujal originální prvek knihy - že dlouhou dobu hádáme, kdo ze dvou záhadných mladíků je princ, kterého si měla vzít hlavní hrdinka princezna Lia a nájemný vrah poslaný ji zabít. Ale to, co mi kniha nakonec nabídla, jsem rozhodně nečekala. Tohle byl opravdu propacovaný příběh, celý svět promyšlený do nejmenších detailů, nehledě na to, že v rozeznávání, kdo je kdo, se mnou autorka pěkně vyběhla. A pak samotná Lia, která mě naprosto ohromila a jak už jsem psala v recenzi, svým způsobem mi trochu připomínala Celaenu ze Skleněného trůnu. A jak, to se dozvíte právě v recenzi.
Kniha má 365 stran a četla jsem ji 5 dní.
RECENZE

No a následně jsem si vzala jednu opravdu silnou knihu. Mnohem těžší literatura, než jsem vlastně čekala, protože jsem si upřímně ani moc nepřečetla, čem bude. Ale mám ji na seznamu povinné četby a byla mi doporučena knihovnicí jako opravdu skvělá kniha, takže jsem se do ní pustila (a taky, abych ulehčila svému svědomí, že nečtu knihy z povinné četby tak často, jak bych asi měla). Jde o knihu Zvuk slunečních hodin od Hany Andronikové. Ta vypráví o starším českém muži Danielovi žijícím v Americe, kde s náhodou setká s další Češkou Anne a zjistí, že znala jeho matku v době, kdy ji za války odvedli Němci. Celá kniha je pak tvořena vzpomínkami těchto dvou lidí - Daniel vypráví o svých rodičích, o jejich vzpomínkách, o jeho dětství v Indii, o válce a co vše jeho rodině způsobila a Anne vypráví o svém setkání s Danielovou matkou v Terezíně a o jejich následném životě v Osvětimi, o hrůzách, které si museli všichni prožít a i o vzpomínkách jejího muže, který válku prožil jako voják na frontách. Tato kniha je neskutečná. Nahlédneme v ní do šťastných životů, které válka nakonec nenávratně zničila, do osudů mnoha lidí, které válka ovlivnila různými způsoby a taky do života manželů, které ani všechna láska světa před válkou a jejím důsledky nezachránila. A přestože budeme dojmutí, umí autorka krásně napsat i šťastné scény a nešetří ani humorem - ale to ani řádky, které nás donutí se zamyslet úplně nad vším a neskutečně si vážit života bez války.
Kniha má 299 stran a četla jsem ji 2 dny.

Po přečtení Falešného polibku jsem se taky rozhodla koupit si e-knih předcházející (a to opravdu o spoustu let) prvnímu dílu - Morrighan od Mary E. Pearson. Tu jsem četla tak nějak v průběhu několika dnů, vždy jsem přečetla pár stránek. A nikdy bych neřekla, že mě taková krátká novelka tolik zasáhne. Příběh je o Morrighan a Jafirovi - dva mladí lidé z naprosto odlišných kmenů, kteří se do sebe zamilují. Jejich láska je zakázaná, ale oni přes všechny překážky neztrácejí naději. Ač je příběh krátký, je neskutečně silný a dojemný a tak nějak předává poselství o tom, čeho bychom se nikdy neměli vzdávat, ani když se vše bude zdát naprosto ztracené - o naději.
Kniha má 82 stran a četla jsem ji 5 dní.


Potom, co mi přišlo pokračování Měsíčních kronik, jsem se do něj hned pustila - přečetla jsem tedy druhý díl Scarlet od Marissy Meyer. A byla to bomba. Příběh Červené Karkulky byl do knihy ukryt naprosto famózně, stejně jako se skvěle dál posouval osud Cinder a tak nějak se propojil se Scarlet. Zjistili jsme zase nové informace o tomto fantastickém světě, o krutosti královny Levany a... dostali jsme Thornea! A věřte mi, toho chcete poznat. A pokud chcete vědět víc, můžete se dozvědět v recenzi.
Kniha má 456 stran a četla jsem ji 2 dny.
RECENZE




Haleluja! Sama tomu nevěřím, ale konečně jsem si přečetla Fangirl od Rainbow Rowell. O téhle knize mluvili všichni a většina lidí z ní byla nadšená. No a já se k nim přidávám! S hlavní hrdinkou Cath se velice jednoduše sžijete a najednou žijete její život. A taky se necháte unést neustále šťastným a veselým Levim, který je jedním z nejlepších bodů knihy. A skvělá je taky povídka k sérii o Simonu Snowovi, kterou Cath píše a já si brzy hodlám přečíst její plnohodnotnou knižní verzi. Více jsem se o knize rozepsala v recenzi, která bude už brzo na blogu, takže určitě počkejte.
Kniha má 456 stran a četla jsem ji 3 dny.



No a poslední přečtenou knihou je pokračování Papírové princezny - Prokletý princ od Erin Watt. Ta mi přišla koncem července a ještě jsem ji stihla přečíst. Sice jsem ji dočetla až 1. srpna, ale ještě ji sem zařadím. A řeknu vám, to zas byla jízda. Pokud moc nevíte, o čem tato série je, jde o takové dost erotické knihy, ovšem z prostředí středoškoláků.. No, na můj vkus opravdu drsných středoškoláků, protože že by se něco takového dělo u mě na škole si teda představit nedokážu. Můžu říct, že svým způsobem tahle série až trochu připomíná telenovelu tím, jaké neuvěřitelné věci a zvraty se v ní dějí, ale to rozhodně nemyslím ve zlém, protože mě to neskutečně baví. A mimochodem, první díl sice skončil napínavě, ale tohle? Tomu se teda říká konec.


Konečně jsme na konci. No jo, s tím jak mám víc času na čtení jsou tyhle články prostě delší. Ale nebojte se, se začátkem školy se zase zkrátí, tím jsem si jistá. Nicméně teď mám před sebou ještě jeden měsíc, kdy bych měla mít času na čtení ještě víc, tak snad i těch knih bude ještě víc. Mějte se!

Ivett

2 komentáře:

  1. No teda 12 knih je úctyhodné číslo. Já jsem skončila na svém klasickém čísle 6. Četla jsem jenom Scarlet ale i o ostatních jsem uvažovala a ráda bych si ji přečetla. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, 8 je taky skvělé číslo, to já když mám školu, zvládnu měsíčně tak čtyři nebo pět :) Tak doufám, že jsem tě třeba nalákala :)

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.