ZÁPISNÍK JEDNÉ LÁSKY (Nicholas Sparks)

Původní název: The Notebook
Český název: Zápisník jedné lásky
Autor: Nicholas Sparks
Série: Calhounovi
Počet stran: 160
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Věnceslava Lexová
Rok vydání: 1996 (EN),  2004 (CZ)
Žánr: romance, contemporary, adult
Anotace:  Poutavý milostný příběh se odehrává roku 1946 v Jižní Karolíně. Jedenatřicetiletý Noah Caulhoun, válečný veterán z amerického Jihu, se po druhé světové válce vrací domů, aby začal nový život a obnovil zašlou krásu starého venkovského domu na plantáži. I když mu práce přináší uspokojení, stále ho rozechvívá vzpomínka na krásnou Allie, s níž se setkal před čtrnácti lety a kterou miloval hlubokou a upřímnou láskou.
Přestože se mu nepodařilo dívku znovu najít, nemůže zapomenout na jejich společně strávené léto. Pomalu se smiřuje s tím, že bude do konce života pouze vzpomínat, když se jeho milovaná náhle vrací do města, aby se s ním setkala naposledy...

Moje recenze:
Allie a Noah byli mladí lidé, kteří se jedno léto moc milovali. Osud jim však nepřál a od tohoto léta uplynulo 14 let, aniž by se viděli. Ani jeden však na toho druhého nedokázal zapomenout. Po 14 letech se Noah vrací domů, kde sám kopmletně zrekonstruuje dům jeho otce. O této jeho velkolepé přestavbě se píše i v místních  novinách, kde se o Noahovi dočte i v té době zasnoubená Allie.   Po dlouhém uvažování se rozhodne za Noahem jet. Když se zase oba uvidí, staré city vyvstanou na povrch, vysvětlí se všechny ty roky odloučení a Noah i Allie podlehnou své lásce. Bude jim konečně dopřáno pr ožít svůj příběh lásky? A jaké další překážky jim život nadělí?

zdroj
Před několika lety jsem viděla filmové zpracování této knihy. To mě doslova uhranulo a od té doby jsem si plánovala přečíst knihu. Jenže... asi jsem měla až moc velká očekávání a něco mi v knize pořád chybělo. Asi mě trochu  zaskočilo, že ve filmu je mnohem víc scén z onoho léta, kdy se Noah a Allie potkali, kdežto v knize jich je jen minimum. Ale to není vše, zkrátka mám-li být upřímná,  musím říct, že v porovnání film-knížka se mi v tomto případě více líbil film. To ale rozhodně neznamená, že by kniha nebyla dobrá. I tak se mi moc líbila a myslím, že kdybych předtím neviděla film, dala bych plné hodnocení.

„Poezie se přeci nepíše proto, aby se rozebírala. Má povznášet, aniž by se o ní přemýšlelo, dojímat, aniž bychom chápali proč.“

Příběh Noaha a Allie je tak dojemný, tak plný lásky, smutku, odloučení, vášně a mnoho dalšího, že se vám prostě musí zalíbit. Mně o sobně přijde nejsmutnější, jaký osud jejich láska má. Po tom, co překonali tolik překáže a přesto si k sobě našli cestu, mi to zkrátka nepřijde fér. Ale je dobře, že toto v knize je, protože život zkrátka není fér a každý má nárok jen na určitou dávku štěstí.

zdroj
Noaha jsem měla od začátku ráda. Je to něuvěřitelně laskavý, trpělivý, pliný a zejména milující muž, který by Allie přijal s otevřenou náručí, ale přesto nechal konečné rozhodnutí o jejich osudu na ní. Allie jsem si ale taky oblíbila, ač mi přijde, že její postava měla méně prostoru na to, abychom  ji pořádně, do hloubky poznali než Noahova.  

Láska, jakou prožili Noah a Allie, je láska, kterou by si myslím přálo prožít mnoho z nás. Já bych se tedy takhle silným pocitům  rozhodně nebránila. Pokud toužíte po velmi silném  příběhu o lásce dvou lidí, kterým osud dal spoustu překážek, ale oni se přesto snažili společně každou překonat, Zápisník jedné lásky vám dá přesně tohle. A stejně tak mohu doporučit i úžasný film   s brilantním obsazením Ryana Gosslinga a Rachel McAdams.

zdroj
Moje hodnocení:4/5

Četli nebo viděli jste Zápisník?   Co si myslíte vy - je lepší knha nebo film? A jak jste na tom s ostatními knihami od Sparkse? Já jsem ještě viděla film Poslední píseň, ale určitě se chystám přečíst si spoustu jeho knih a posléze se i podívat na filmy. 

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.