DÁREK Z PRAVÉ LÁSKY: 12 ZIMNÍCH POLÍBENÍ (Stephanie Perkins)

Původní název: My True Love Gave To Me: Twelve Holiday Stories
Český název: Dárek z pravé lásky: 12 zimních políbení
Autoři: Stephanie Perkins, Holly Black, Ally Carter, Matt de la Pena, Gayle Forman, Jenny Han, David Levithan, Kelly Link, Myra McEntire, Rainbow Rowell, Laini Taylor, Kiersten White
Série: Dvanáct příběhů
Počet stran: 384
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Ivana Svobodová, Jana Doležalová-Montorio
Rok vydání: 2014 (EN), 2015 (CZ)
Žánr: povídka, young adult, Vánoce
Anotace:
Jestli máte rádi vánoční příběhy, vánoční filmy, vánoční pořady v televizi a speciální vánoční díly vašich oblíbených seriálů a především, jestli máte vánoční antologie, pak se do téhle knížky rozhodně zamilujete. Dárek z lásky sepsalo dvanáct těch nejlepších autorů young adult knih a jejich redaktorkou se stala Stephanie Perkinsová, jejíž příběhy o Anně a dalších už dávno znáte. Takže se uvelebte někde, kde máte pohodlí, teď na vás čeká dvanáct důvodů, proč za dlouhých zimních večerů zůstat doma a zamilovat se nad stránky příběhů. 

Moje recenze:
Hledáte knihu, která vás zaručeně dostane do vánoční nálady? Jo, tak přesně tahle je pro vás. Dárek z pravé lásky je složen z dvanácti krátkých povídek, které mají vánoční nebo zimní tématiku. Dostane se vám všech různých žánrů od romantických povídek přes fantasy až po příběhy k zamyšlení. A všechny mají společné kouzlo, které představuje vánoční čas.

Nehodlám zde vypisovat svůj názor na každou povídku, to bych asi nikdy neskončila. A taky mi osobně přijde kouzelnější, když nevíte, o čem jednotlivé povídky jsou, a naopak se necháte překvapit, jak žánrem, tak autorem a jeho příběhem. Celkově můžu říct, že tu nebyla ani jedna povídka, která by se mi nelíbila. Některé se mi líbily více než jiné, ale líbily se mi všechny. Ačkoliv je těžké srovnávat fantasy povídku s romantickým příběhem, pokusím se vypíchnout povídky, které mě zaujaly nejvíc. Těmi budou nejspíš povídky O půlnocích (Rainbow Rowell), Najdeš mě podle Polárky (Jenny Han), Vítejte ve Vánocích, CA (Kiersten White) a Betlémská hvězda (Ally Carter). Už tohle bylo těžký, užší výběr po mě nechtějte.


zdroj

Co se mi na celém tomto konceptu povídek líbí nejvíc (kromě toho, že se týkají Vánoc, které miluju) je to, že díky nim máte možnost objevit nové autory, o kterých jste ještě neslyšeli a třeba zjistit, že byste si od nich něco přečíst chtěli, nebo si můžete přečíst povídky od autorů, po jejichž knihách pokukujete a tohle vám pomůže určit, zda si od nich budete chtít něco přečíst. To se mi moc líbí. Já sama jsem četla knihy od tří autorů podílejících se na knize (a všechny mám ráda), 4 autory jsem měla v plánu si přečíst a tohle mě v tom jen utvrdilo a taky jsem pár skvělých autorů objevila.

Trošku mě na knize mrzí, že se jedná opravdu jen o krátké povídky. U většiny příběhů bych uvítala celou knihu. Jako dokonalý příklad mě napadá Betlémská hvězda. Tady udělám výjimku a trochu vás na příběh navnadím. Je o dívce, která se zničehonic rozhodně vyměnit si s dívkou na letišti letenku do úplně jiného města, než kam měla letět a změní se jí život. Ehm.. znáte ten pocit, když vám dojde, že tohle je vše, co můžete bez spoilerů napsat? No, i to je problém povídek - jsou tak krátké, že téměř vše už je spoilerování. Nicméně už tato úvodní myšlenka je jistě dostatečná pro celou knihu (a to ještě nevíte ten zbytek). Nicméně jsem ráda alespoň za ty skvělé povídky, ač jsou podle mě moc krátké.


zdroj

Pokud máte chuť vnést do svého života trochu reálného i magického kouzla nebo chcete prostě Vánoce (a to klidně i uprostřed léta, já to tak mám běžně) a nebo prostě toužíte najít nové autory, jejichž knihy by vám neměly chybět v knihovně, Dárek z pravé lásky můžu jen doporučit. A jsem velmi zvědavá, jestli totéž budu moct říct i v podstatě o "druhém díle", což je letní obdoba této povídkové knihy, která u nás vychází příští rok. Sestavená je opět Stephanie Perkins, ale jednotliví autoři už jsou jiní, takže se těším na nové objevy.

Moje hodnocení: 5/5

Jak se vy stavíte k povídkovým knihám? A znáte nebo máte rádi některé autory podílejíící se na této knize?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.