HARRY POTTER A TAJEMNÁ KOMNATA (J. K. Rowling)

Původní název: Harry Potter and the Chamber of secrets
Český název: Harry Potter a Tajemná komnata
Autor: J. K. Rowling
Série: Harry Potter
Počet stran: 290
Nakladatelství: Albatros
Překlad: Vladimír Medek
Rok vydání: 1998 (EN), 2002 (CZ)
Žánr: fantasy, dětské
Anotace:
Vítejte podruhé v Bradavické škole čar a kouzel. Harry se vrací po prázdninách do školy a netuší, že tentokrát mu hrozí smrtelné nebezpečí. V Bradavicích se začínají dít prapodivné věci, při kterých tuhne krev v žilách, a nikdo z žáků netuší, že pradávná legenda se stala skutečností.

Moje hodnocení:
"Tajemná komnata je znovu otevřena, nepřátelé dědice, mějte se na pozoru!" Tuhle frázi známe asi všichni. Jak vidíte a většina z vás asi o ví, ani u druhého dílu Harryho Pottera rozhodně není prostor na nudění. Už od začátku, kdy k Harrymu do pokoje vtrhne domácí skřítek Dobby a způsobí menší poprask v Dursleyovské domácnosti, přes příhody s kouzelným autem, potíže s Dobbyho snahou zachránit Harrymu život, sebestředného Zlatoslava Lockharta až po samotnou záhadu otevření Tajemné komnaty, zkamenělých studentů a Zmijozelova dědice. Doufám, že všichni potterheadi jsou právě v opojení skvělých vzpomínek a ty ostatní se mi snad povedlo malinko navnadit na úžasnou jízdu.


zdroj


V druhém díle série se kromě známých tváří z Kamene mudrců setkáváme samozřejmě i s novými postavami. Hned v úvodu se můžeme více seznámit s Weasleyovic rodinou, především s Molly Weasleyovou. Musím se přiznat, že tuhle rodinu mám z celého kouzelnického světa nejradši. Z jejich domu čiší naprostá pohoda, všichni se mají rádi, celý dům je plný kouzel, kterých si na první pohled ani nevšimnete a paní Weasleyová je prostě správná matka. A taky se tu samozřejmě trochu více do popředí dostává nejmladší člen rodiny - Ginny, která jede poprvé do Bradavic a hned se z ní stává poměrně klíčová postava.

"Nikdy nevěř ničemu, co samo dokáže myslet, pokud nevidíš, kde to má mozek."

Další novou postavou se samozřejmě stává taky neblaze proslulý Zlatoslav Lockhart. Ten mě celou dobu neskutečně vytáčí a zároveň ohromně baví. Musím se smát nad věcmi, které vytrubuje do světa nad jeho činy a pěkně mě štve jeho sebestředná povaha. Zrovna u něj jsem fakt ráda, že to místo učitele obrany proti černé magie je prokleté, protože déle bych ho tam asi už nevydýchala :D A do třetice nejde nezmínit Ufňukanou Uršulu - ducha sídlícího na dívčích záchodcích. To je prostě skvělá postava, ač neživá. Velmi mě baví její chování, skákání do záchodu a všechny další aktivity...

zdroj


Co se týče samotné zápletky s Tajemnou komnatou, ta mě nikdy nepřestane bavit. To je prostě tak povedený.. Harry mluví hadím jazykem a nějak se vždy přichomýtne u nějakého útoku a všichni si myslí, že je za nimi on a nakonec je to úplně jinak. A moc dobře si pamatuju, jak jsem byla překvapená po zjištění, jak fikaně dokázala Rowlingová vymyslet, který tvor provádí ty útoky, jak se pohybuje po hradě, kde přebývá a všechny další skvělé detaily. Za to opravdu palec nahoru.

"O tom, jací opravdu jsme, nesvědčí naše schopnosti, ale naše volby." 

Řekla bych, že to, jak miluju i tento díl, jsem už dokázala dostatečně. Teď jsem si ještě vzpomněla, že jsem téměř nezmínila Dobbyho, což je jedna z mých opravdu nejoblíbenějších postav. Dobby je vážně skvělý, zbožňuju ho od první scény a to, co pro něj Harry udělá na konci (a jak se mu Dobby odvděčí.. a to nejen v tomto dílu) mě vždycky chytne za srdce. No dobře, myslím, že je na čase skončit. Můžu už jen říct - přečtěte si to.

Moje hodnocení: 5/5

Který je váš nejoblíbenější díl z HP série? A jak se vám líbí Tajemná komnata?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.