INFERNO (Dan Brown)

Původní název: Inferno
Český název: Inferno
Autor: Dan Brown
Série: Robert Langdon
Počet stran: 424
Nakladatelství: Argo
Překlad: David Petrů, Michala Marková
Rok vydání: 2013 (EN), 2013 (CZ)
Žánr: thriller, mysteriózní
Anotace:
Ve svých knihách Dan Brown mistrovsky mísí historii, umění, šifry a symboly. Nejinak tomu je i v jeho nejnovějším thrilleru, který se okamžitě po svém vydání stal světovým bestsellerem a prodejně předčil i předchozí autorovy tituly.
Harvardský symbolog Robert Langdon se tentokrát ocitá v samotném srdci Itálie, aby pomohl vyřešit záhadu, jež je pozoruhodně propojena s jedním z největších literárních děl všech dob - Dantovým Peklem. Při svém tajuplném poslání se Langdon musí střetnout s neznámým, hrůzu nahánějícím protivníkem; proplétá se přitom nejen labyrintem florentských, benátských či istanbulských uliček, tajnými chodbami, skrytými komnatami, ale také labyrintem narážek a kódů. Jediná vodítka mu v jeho pátrání nabízí jenom Dantova temná epická báseň - a čas přitom neúprosně pádí. Až uplyne, má dojít ke katastrofě, která navždy změní celý svět…


Moje recenze:
Robert Langdon se probudí v nemocnici ve Florencii bez nejčerstvějších vzpomínek a nemá tušení, jak se z Ameriky dostal do Florencie. Hned v úvodu mu jde o život, když se jej v nemocnici zničehonic pokusí zastřelit neznámá žena. Spolu s doktorkou Siennou Brooksovou prchá z nemocnice do jejího bytu, kde v kapse saka nachází neznámý a zajímavý předmět. Ukazuje se, že jde o projektor, který v sobě ukrývá poupravenou mapu Inferna podle Sandra Botticelliho. Sienna s Robertem nemohou dlouho zůstat na jednom místě, protože po nich pátrá spousta lidí, takže začíná jejich útěk napříč Itálií, při kterém pátrají po tom, co se to vlastně děje a co znamenají všechny ty zvláštní indicie, na které během cesty narážejí. A nakonec skončíme ještě v úplně jiné zemi.


zdroj
Inferno je první kniha ze série o Robertu Langdonovi, kterou jsem přečetla. Kdysi dávno jsem viděla film Šifra mistra Leonarda, který se mi moc líbil, ale žádný další kontakt s dílem Dana Browna jsem doteď neměla. A to je podle mě velká chyba. Inferno mě moc zaujalo v knihovně mé sestřenice a hned jsem si ho musela půjčit. A ačkoliv jsem knihu četla opravdu dlouho (což ale nesouvisí s kvalitou knihy, jde čistě o to, že jsem měla teď ve škole krušné časy), bylo něco neskutečného.


"Naše dřívější rozhodnutí utvářejí naši přítomnost."

Nevím, kde berou autoři jako Dan Brown tolik nápadů, jak čtenáře naprosto odrovnat, překvapit a pomalu dohnat k infarktu z šoku, ale prostě to dokážou. A já jsem za to neuvěřitelně ráda. Kromě umění šokovat má Dan Brown knihu taky perfektně promyšlenou. Nedovedu si představit, kolik muselo dát práce zjistit si všechna historická fakta nebo i různé domněnky a za to má mou obrovskou poklonu.


zdroj
To, co jste se dočetli v prvním odstavci je prakticky vše, co vám mohu bez spoilerování prozradit, ale můžu říct, ať si neděláte radši žádné představy. Protože jinak skončíte jako já, která má podle anotace a několika desítek úvodních stran tak trochu představu, o čem celá kniha bude a nakonec zjistí, že se to celé úplně zamotalo a všechno je přesně naopak.


"Nejtemnější místa v pekle jsou vyhrazena těm, kdo si v časech mravní krize zachovávají neutralitu."

Co se týče postav, Robert je úplně skvělý. Opravdu, líbí se mi jeho inteligence, znalost všeho možného a zároveň i ta jeho část povahy, která ukazuje, jak obyčejný je to člověk. Nedokážu to dost dobře popsat, ale snad mě po přečtení knihy pochopíte. A jeho spoluprchatelka Sienna mi byla od začátku moc sympatická.. Jak příběh postupoval, poněkud se mi názor na ni proměňoval, ale v závěru jsem ji opravdu měla ráda.


zdroj
Sečteno a podtrženo - máte-li zájem o to být šokováni, chcete-li přicházet spolu s Robertem na kloub záhadě a třeba i pokud vás zajímá historie nebo Dante Alighieri, rozhodně si knihu přečtěte. A všem ostatním ji doporučuji taky, protože se zabývá taky dost závažným tématem, nad kterým bychom se asi měli zamyslet a není tedy od věci něco si o něm přečíst.


Moje hodnocení: 5/5

Co vy? Četli jste některou z knih o Robertu Langdonovi? Jak se vám líbí knihy Dana Browna?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.