HARRY POTTER A PROKLETÉ DÍTĚ (Jack Thorne, John Tiffany, J. K. Rowling)

Původní název: Harry Potter and the cursed child
Český název:  Harry Potter a prokleté dítě
Autor: Jack Thorne, John Tiffany, J. K. Rowling
Série: Harry Potter 
Počet stran: 424
Nakladatelství: Albatros
Překlad: Petr Eliáš
Rok vydání: 2016 (EN),  2016 (CZ)
Žánr: fantasy, young adult
Anotace:
Speciální vydání pracovního scénáře.
Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší.
Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst. 
Divadelní hru Harry Potter a prokleté dítě na námět J.K. Rowlingové, Johna Tiffanyho a Jacka Thornea napsal Jack Thorne. Je osmým příběhem ze série o Harrym Potterovi a zároveň prvním, který se oficiálně dočkal divadelního zpracování.


Moje recenze:
Devatenáct let poté, co byl zničen Voldemort, nachází se právě Harry Potter s rodinou na nádraží King's Cross a vyprovází své děti do Bradavic. Jeho druhorozený syn Albus jede do Bradavic poprvé a má strach, že bude zařazen do Zmijozelu. Což se taky stane - ve vlaku se seznámí se synem Draca Malfoye Scorpiusem a oba Moudrý klobouk pošle do Zmijozelu. Zároveň však vznikne velké přátelství - Albus si připadá stále více nepodobný svému otci a má se vztahem k němu potíže, Scorpiuse zase někteří nazývají Voldemortovým potomkem a oba v sobě najdou pochopení. Zajímavé události se začnou dít, když k Harrymu přijde Amus Diggory, který se doslechl o obraceči času zabaveném Ministerstvem, a chce po něm oživit svého syna Cedrica. Do toho všeho se připlete Albus a Scorpius a začíná nebezpečná hra s minulostí, která může úplně změnit současný svět. Otázka, zda k lepšímu či horšímu.


zdroj
Tak a je to tady. Téměř po deseti letech se všichni fanoušci příběhů o Harrym Potterovi dočkali něčeho, co už vůbec nečekali. Nový příběh z kouzelnického světa. Pravda, sice "jen" scénář k divadelní hře, ale i to je více než uspokojující. Já se na knihu neuvěřitelně těšila, předobjednanou ji měla déle než měsíc a počítala jsem dny do chvíle, kdy ji budu konečně držet v rukou. A následně jsem ji slupla jako malinu.


“In every shining moment of happiness is that drop of poison: the knowledge that pain will come again. Be honest to those you love, show your pain. To suffer is as human as to breathe.”

Jak už jste nejspíš vydedukovali, kniha začíná přesně tam, kde skončil epilog. A u toho jsem se málem rozbrečela - tolik vzpomínek, tolik let s vědomím, že se do tohoto světa s novým příběhem už nevrátím - a najednou tu možnost mám. Harry Potter a prokleté dítě se však už netočí hlavně kolem Harryho Pottera, přestože je tradičně v názvu knihy, ale zaměřuje se především na jeho a Dracova syna - Albuse a Scorpiuse. Tato skutečnost a ještě to, že se děj točí okolo obraceče času a záchraně Cedrica Diggoryho je prakticky vše, co vám mohu prozradit, aniž bych vyspoilerovala celý příběh. Jo, je to ten typ knihy.


zdroj
Mohu vám ale něco říct o hlavních postavách. Jak jsem psala, Harry je samozřejmě podstatná část příběhu, ale ne nejpodstatnější. Přesto tu byl vykreslen poměrně dobře, ačkoliv si stále myslím, že Rowlingová by ho v dospělosti dokázala vystihnout ještě lépe. Nesmíme však zapomínat, že tohle nenapsala Rowlingová a mít na paměti, že nikdo nesvede nic tak dobře jako originál. Co se týče dalších členů známé party, Hermiona jakožto ministryně kouzel má v příběhu taky poměrně dostatek prostoru, bohužel Ron se zde sice objevuje, ale pro mě značně nedostatečně. Ovšem, když už se objeví, stojí to za to, jeho hlášky jsou stejně skvělé jako kdysi.
A teď to hlavní - Albus a Scorpius. Jako většina lidí jsem si naprosto zamilovala Scorpiuse. Je úplně jiný, než byl Draco v jeho věku, je vidět, že je spíše po své matce a říkám si, jaktože je vůbec ve Zmijozelu. A taky na něm mám ráda, jak dokáže Albusovi otevřít oči a částečně ho zkrotit. Protože Albus se svému otci opravdu taky moc nepodobá. Ano, měla jsem ho v podstatě ráda, ale některými svými činy a myšlenkami mě dokázal pořádně vytočit. Přesto se později dokázal zachovat skvěle, čímž si to u mě vylepšil.

“Hermione Granger, I’m being bossed around by Hermione Granger.”

Spousta lidí říká, že je Harry Potter a prokleté dítě jen nepovedená fanfikce. Svým způsobem dokážu pochopit, proč si to myslí. Opravdu jsem si místy říkala, jestli to není až moc šílené, ale víte co? Není. Pro mě to prostě šílené není. Celý ten příběh zní naprosto neuvěřitelně, ale v závěru se mi strašně líbí, to co autory napadlo (a co vám prostě nemůžu vyzradit) je úplně skvělý nápad a já jsem nakonec maximálně spokojená. A to především proto, že jsem se dočkala toho, po čem jsem moc toužila. A zároveň tiše doufám, že se jednou třeba dočkám toho, že uvidím samotné divadelní představení na vlastní oči. 

Moje hodnocení: 5/5

A co vy, patříte taky k potterheadům? Jaký názor máte vy na nový příběh o Harrym Potterovi?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.