PEKÁČ BUCHET (Kateřina Petrusová)

Původní název: Pekáč buchet
Český název: Pekáč buchet
Autor: Kateřina Petrusová
Série: -
Počet stran: 160
Nakladatelství: Fragment
Překlad: -
Rok vydání: 2014
Žánr: romance, humor, contemporary
Anotace:
ONA
Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára.
ON
Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš.
Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? Stačilo jediné včelí bodnutí a následná prudká alergická reakce, a bylo to. Náhoda je spojila dohromady, a tak na nich můžeme otestovat hned dvě lidová moudra: že láska prochází žaludkem, a že láska hory přenáší.
Další skvělé čtení od Kateřiny Petrusové, které smlsnete jako pralinku. Najdete v něm všechno, co na jejích knížkách máte rády: svérázné postavy, skvělé dialogy, nečekané zápletky. Vtip, romantiku i napětí.
 


Moje recenze:
Klára - expertka na jídlo, mající svou rubriku o jídle v ženském časopise se naprosto nečekanou shodou okolností setkává s Matoušem - sportovním nadšencem se smyslem pro humor. Má s ním neplánovaně udělat rozhovor o "ledolezectví". Nejprve Klára Matouše nemůže vystát, ale on se ji snaží získat. A jak to tak bývá, Klára se dlouho bránit nedokáže. Přestože jsou každý úplně jiný a ani věkově na tom nejsou podobně, jsou spolu šťastní. Vydrží jim ale jejich lásky přes všechny odlišnosti? A dokážou překonat i mnohem větší překážky?

zdroj
Na knížky od Kateřiny Petrusové jsem slyšela samou chválu. A právě Pekáč buchet mě neuvěřitelně lákal. A tak jsem se konečně odhodlala k tomu si knihu pořídit a přečíst. Abych řekla pravdu, knihy od českých autorů moc nečtu. Ani vlastně nevím proč, asi mě prostě více láká ta zahraniční tvorba. Ale toho, že jsem se pustila do Pekáče buchet absolutně nelituju a je to pro mě důkaz toho, že i čeští autoři umí skvěle psát a rozhodně si nezaslouží být přehlíženi.

"Stůj tady a nikoho sem nepouštěj. Nenech se podplatit ani přemluvit. Klidně je i zmlať, kdyby se snažili tady začít stavět stan. Hned jsem zpátky."

Jak už jste asi poznali, kniha se mi moc líbila. A tím moc myslím jako fakt hodně. Slyšela jsem, že Katka Petrusová umí psát opravdu vtipně a tady se mi to jen potvrdilo. Přestože hlavní hrdinka není vůbec v mém věku, neustále mě rozesmávala, stejně jako další postavy, romantická linka byla ohromně roztomilá, erotiky bylo přiměřeně a ačkoliv se kniha celou dobu tvářila jako skvělá jednohubka na zlepšení nálady, později zjistíme, že ani v této knize není všechno růžové. Ale to vám nehodlám vyzradit. Jo, a dalším plusem je to, že u každé kapitoly najdeme recept, protože jedním z hlavních bodů knihy je samozřejmě jídlo.  A já rozhodně nějaký ten recept ráda vyzkouším. 

Klárka mi byla okamžitě sympatická. Jak už jsem psala, je o hodně starší věková kategorie než já, ale je úžasně vtipná, užívá si každého dne, svůj život zbožňuje, stejně jako svou práci a tímhle vším si mě získala. Jediná věc, která ji v životě schází je láska. A jak se mi líbil vyvíjející se vztah Klárky a Matouše? To bylo něco naprosto kouzelnýho. Jak si k sobě postupně nacházeli cestu mě neskutečně bavilo. Matouš mi jako postava hned přirostl k srdci, protože je to přesně ten typ kluka, kterýho bych okamžitě brala - neuvěřitelně vtipný, spontánní, všechno bere s nadhledem, samozřejmě krásný a svalnatý - no prostě dokonalost sama. A tak jsem Klárce jen celou knihu tajně  záviděla. Ale přesto jsem se do jejich vztahu zamilovala. 

zdroj
S čistým svědomím říkám, že jsem z knihy unešená. Nacházím jen jednu věc, která mi vadí - kniha je strašně krátká. Jo, 160 stránek téhle dokonalosti mi prostě nestačí. A přesto mám pocit, že se na těch pouhých 160 stránkách odehrálo strašně moc věcí. Což je dobře. Knihu můžu rozhodně doporučit všem, kteří se chtějí odreagovat, pobavit a platonicky zamilovat. A samozřejmě všem gastronomickým nadšencům. Na druhou stranu ale i tady zabrousíme do vážnějších témat, nicméně i přes to knihu stále považuju za úžasnou četbu na odreagování a zlepšení nálady, což určitě jednou za čas potřebujeme všichni.

Moje hodnocení: 5/5

Jak jste na tom vy s knihami od českých autorů? A třeba konkrétně od Kateřiny Petrusové? Četli jste Pekáč buchet?


Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.