WONDER WOMAN: WARBRINGER (Leigh Bardugo)

Původní název: Wonder Woman: Warbringer
Český název: -
Autor: Leigh Bardugo
Série: DC Icons
Počet stran: 364
Nakladatelství: v CZ vydá CooBoo
Překlad: -
Rok vydání: 2017 (EN) 
Žánr: young adult, fantasy
Anotace: 
Daughter of immortals.
Princess Diana longs to prove herself to her legendary warrior sisters. But when the opportunity finally comes, she throws away her chance at glory and breaks Amazon law—risking exile—to save a mortal. Diana will soon learn that she has rescued no ordinary girl, and that with this single brave act, she may have doomed the world.
Daughter of death.
Alia Keralis just wanted to escape her overprotective brother with a semester at sea. She doesn’t know she is being hunted by people who think her very existence could spark a world war. When a bomb detonates aboard her ship, Alia is rescued by a mysterious girl of extraordinary strength and forced to confront a horrible truth: Alia is a Warbringer—a direct descendant of the infamous Helen of Troy, fated to bring about an age of bloodshed and misery.
Together.
Two girls will face an army of enemies—mortal and divine—determined to either destroy or possess the Warbringer. Tested beyond the bounds of their abilities, Diana and Alia must find a way to unleash hidden strengths and forge an unlikely alliance. Because if they have any hope of saving both their worlds, they will have to stand side by side against the tide of war.

Moje recenze:
Diana je princeznou Amazonek. Ale od svých sester se liší - jako jediná se Amazonkou nestala tak, že zemřela v boji, ale narodila se jí. Má pocit, že mezi své sestry tak úplně nezapadá a touží po tom mít vlastní úděl, dokázat, že je opravdovou Amazonkou. Taková možnost se jí naskytne, když zachrání mladou dívku Aliu - jedinou přeživší z lodi, která se zatoulala až k ostrovu Amazonek. Diana bude jednat podle pravidel - zachrání člověka, nechá ho na ostrově a když zjistí. co je Alia zač, sama s ní odejde do světa lidí. Alia je totiž "warbringer" - potomek Heleny Trojské, předurčená k tomu, aby lidstvo vedla do zkázy, aniž by sama chtěla. Obě dívky se spojí a vydají se na cestu, jak zlomit tuto kletbu - ale netuší, jak se bude jejich nelehká cesta vyvíjet a kolik překvapení jim přichystá.


zdroj
Původně jsem neměla v plánu s touto superhrdinskou sérií začít. Ale pak jsem viděla film Wonder Woman a naprosto jsem si zamilovala celý svět Amazonek. Nicméně, nenechte se mýlit - kniha s filmem nemá kromě hlavní hrdinky a Amazonek vlastně nic společného. Já jsem si myslela, že příběh bude stejný, ale už díky podtitulu "Waribringer" mě mohlo napadnout, že to úplně totéž nebude. A o to příjemněji jsem byla překvapená. 


“You can't live in fear. You make things happen or they happen to you.”

Příběh má tedy dvě hlavní hrdinky - super silnou, super krásnou, super schopnou superhrdinku Dianu a normální lidskou dívku Aliu, která zjišťuje, že vlastně tak normální není. Střídají se kapitoly z pohledu těchto dvou a musím říct, že mě více bavily ty Dianiny. Ne že by kapitoly z pohledu Aliy byly špatné, to rozhodně ne, i ty jsem si moc užívala, ale když byla zrovna na řadě Diana, vždycky jsem se neskutečně těšila. Nicméně samotný příběh, ať už z jakéhokoliv pohledu, byla prostě a jednoduše velká bomba. Upřímně říkám, že tohle jsem nečekala. Je pravda, že u mě je tvrdit tohle trochu scestné, když jsem vlastně čekala příběh jako z filmu, ale.. i tak. Už od začátku příběh plynul jako skvostná fantasy, a když už jsem tak nějak přivykla celému světu a tomu, co se děje a bude dít, byla jsem sice nadšená, ale říkala jsem si, že teď už mě nic nepřekvapí. Omyl! Řeknu vám, že taková zvrat jako tady jsem už v knize pěkně dlouho neviděla.. A normálně se mi tomu nechtělo věřit, myslela jsem si, že je to jen nějaký vtip a za pár stránek se ukáže, že je to všechno vlastně úplně jinak. Ale ne, autorka byla opravdu fikaná - navnadila mě na pohádkovou budoucnost a pak tam hodí takovou bombu. Těžko se to vysvětluje bez spoilerů, ale věřte mi, že tohle chcete. 


zdroj
Ještě bych snad měla něco málo říct o našich hlavních hrdinkách. Diana je tedy Amazonka, což je skupina, která mě sama o sobě fascinuje. Myslím, že tady si feministky opravdu přijdou na své. Ale jednotlivé Amazonky mě tedy moc neoslnily - nějak jsem si nedokázala najít cestu k tomu, abych si oblíbila Dianinu matku, natož věrnou pobočnici její matky. Je ale pravda, že to byly asi jediné Amazonky, které se v knize nějak více objevily. Nicméně Diana mi padla do oka okamžitě. Má v sobě tolik odhodlání, tolik touhy konat dobro a poznat své poslání a pro záchranu lidské dívky je ochotna riskovat i své vyhoštění z místa, kde se narodila a kde celý život žila. A navíc, nevím jak vás, ale mě vždycky děsně baví, když se postava z úplně jiné doby či jiného způsobu života dostane do moderního světa - přesně to se stalo i Dianě a přestože ona se v našem světě trochu orientovala, pořád bylo občas vážně vtipné pozorovat její přizpůsobování se. 

Co se týče Alii, u té mi trvalo trochu déle, než jsem si ji oblíbila. Ale myslím si, že to tak mělo být. Je asi jasné, že běžný člověk jen tak zničehonic nezačne věřit v čáry máry a mýty a nějaké podivné Amazonky, což mě sice někdy trochu rozčilovalo, ale samozřejmě je to tak mnohem reálnější, než kdyby Alia Dianě hned skočila na všechno, co jí řekne. Tak by asi reagoval jen málokdo. Nicméně postupně jsem si k ní nacházela lepší cestu. Líbilo se mi, jak si Alia začala postupně všímat toho, jakým způsobem byl její život dosud ovlivněn jejím osudem, a že to nejspíš dost ovlivnilo i ji samou. A i Alia byla ochotná riskovat mnohé, jen aby uchránila lidstvo osudu, který by ona mohla přivodit. 


“Sisters in battle, I am shield and blade to you. As I breathe, your enemies will know no sanctuary. While I live, your cause is mine.”

Kromě Diany a Aliy je v příběhu samozřejmě více postav - především Jason, Nim a Theo, kteří hráli dost klíčové role. Jason je Aliin bratr, který byl celou dobu vlastně takový Pan záhadný, ale nějak se mu podařilo, abych si ho opravdu oblíbila. A Nim a Theo byli ti, kteří knize dodávali ještě větší šťávu. Jinak řečeno, to nejčastěji díky nim jsem se u knihy opravdu dost smála. Nim je nejlepší kamarádka Aliy a Theo zase Jasonův nejlepší kamarád. A kromě toho, jak byli vtipní, bylo tak neskutečné jak pohotově se dokázali přizpůsobit celé zvrácené situaci a byli ochotni Aliy i Dianě pomoci - přesně tak se poznají praví přátelé.


zdroj
Jak jste si asi všimli, četla jsem knihu v angličtině. Jelikož v tom ještě nejsem natolik zběhlá a přece jen, fantasy je trochu vyšší level, nebyla jsem si jistá, jak to zvládnu. Ale všechny, kdo si taky nejsou jistí, mohu uklidnit, že to nebyl vůbec žádný problém a kniha se četla naprosto skvěle. Samozřejmě, že občas některá slovíčka neznám, ale není to nic, co by bránilo tomu, abych si příběh užila a navíc stejně většinou pochopíte, o co tam jde. Příběh je to skvělý v jakémkoliv jazyce - a já jsem ráda, že mohu uklidnit i neangličtináře, protože pokud vím, nakladatelství CooBoo by snad už letos mělo knihu vydat v češtině. A já vám doporučuji po ní okamžitě sáhnout. Je vám jistě známé i jméno autorky Leigh Bardugo - právě Wonder Woman: Warbringer byla mou první knihou od autorky a myslím, že lepší  knihu jsem si vybrat nemohla. Jelikož je kniha totiž úplně z jiného universa, než autorčiny jiné knihy a navíc je to stand alone , myslím, že je ideální na ozkoušení si autorčina stylu. A jelikož tento příběh mě dostával od začátku do konce, rozhodně to nebyla poslední kniha, kterou jsem od Bardugo četla.

Moje hodnocení: 5/5

Taky jste se nechali zlákat touto knihou nebo alespoň autorkou? A pokud jste knihu četli, chystáte se na další superhdiny? Já už se nemůžu dočkat Batmana od Marie Lu, který vyjde již brzy!

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.