VAMPÝRSKÁ AKADEMIE (Richelle Mead)

Původní název: Vampire Academy
Český název: Vampýrská akademie
Autor: Richelle Mead
Série: Vampýrská akademie
Počet stran: 280
Nakladatelství: Domino
Překlad: Katrin Ebrová-Chýlová
Rok vydání: 2007 (EN), 2009 (CZ)
Žánr: young adult, fantasy
Anotace: Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové.Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů.
Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejichž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže zlým Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství… 

Moje recenze:
Po dvou letech, které strávily morojka Lissa a dhampýrka Rose na útěku jsou chyceny a dovedeny zpět na Vampýrskou akademii. Brzy zjišťují, že nebezpečí, které je přimělo dát se tehdy na útěk je nejspíš stále tady a má spadeno na Lissu, o jejíchž schopnostech Rose začne zjišťovat znepokojivé informace. Musí se vypořádávat také s nenávistí některých studentů akademie, která rozhodně není ničím příjemným a k tomu Rose dochází na soukromé hodiny k Dimitrijovi, které je nenechávají chladnou. Jaké nebezpečí se na akademii skrývá a podaří se Rose před ním Lissu ochránit? A co je tak zvláštní na Lissiných schopnostech a na jejím poutu s Rose?


zdroj
Myslím, že tuto sérii v dnešní době netřeba představovat. V době vydání doslova obletěla světa, téměř každý ji četla a téměř každý ji vychvaloval do nebes. Tak to mně samozřejmě taky nemohla uniknout a konečně jsem se začetla do prvního dílu. Logicky jsem měla docela vysoká očekávání, právě kvůli tomu, jak byla série všemi a všude vychvalovaná. Nicméně mám velkou radost, že jsem se v knize rozhodně nezklamala a právě teď jsem naprosto nadšená. A jelikož tohle byl přece jen teprve úvodní díl, kdy jsme se seznámili s tím, jak ve vampýřím světě vše funguje, mám dojem, že z následujících dílů budu snad ještě nadšenější.


"Pokud bych si dovolil Tě milovat, neskočil bych před ní, skočil bych před tebe."

Myslím, že geniálnější hlavní hrdinku než Rose jsme opravdu nemohli dostat. Od mnohdy nesmělých a naivních hrdinek se liší, jak jen to je možné.  Rose je pořádně neohrožená, jen tak něčeho se nebojí a udělá vše, aby ochránila Lissu. Jejímu bezpečí je schopná obětovat opravdu hodně. Díky Rose jsem se v knize  opravdu často smála a líbí se mi, že přestože často řeší vážné věci, je to pořád jen teenagerka, se kterou se občas můžeme i sžít.. Tak trochu. Každopádně mě Rose neskutečně baví a jsem zvědavá, jak se její postava bude rozvíjet dál.


zdroj
To by bylo, aby v knize nebyl nějaký love interest, že. Rose se samozřejmě zamiluje do jejího trochu staršího soukromého učitele Dimitrije, což by asi úplně neměla, ale... sakra, kdo by se jí divil? Záhadný sexy chlap s ruským přízvukem, který už má za sebou nějakou tu kariéru? Když s někým takovým trávíte pravidelně čas, není to bezpečné nikdy a pro nikoho. Tihle dva klidně těch společných scén mohli mít ještě víc, protože to vždycky stálo za to. Na to, jak to bude mezi nimi probíhat dál se moc těším a jelikož by měl nastat i nějaký milostný trojúhelník, těším se o to víc.


zdroj
Řeknu vám, to co se dělo ke konci knihy jsem nečekala ani v nejmenším. Nějaké teorie o tom, jak to je s Lissou a jejími schopnostmi jsem měla, ale že se stane... TOHLE, to by mě fakt nenapadlo. Je pravda, že první polovina knihy, je možná opravdu především seznamovací, ačkoliv i ta mě tedy bavila, zvraty a překvapivé situace v druhé polovině vám vše naprosto vynahradí. Ačkoliv konec tentokrát neskončil nějak extra otevřeně (naštěstí, jinak bych se snad zbláznila), je jasné, že tímhle to nekončí a já se trochu děsím, co vše se bude dít dál, ale zároveň se samozřejmě neskutečně těším. Richelle skládám poklonu za vytvoření zase úplně nového, jiného, ale jedním slovem skvělého vampýrského světa do všech nejmenších detailů a doufám, že druhý díl mě nadchne stejně nebo i víc než první.

Moje hodnocení: 5/5

Taky jste fanoušky této profláklé série? A co říkáte na film?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.