CESTOVATELKA (Alexandra Bracken)

Původní název: Wayfarer
Český název: Cestovatelka
Autor: Alexandra Bracken
Série: Pasažérka
Počet stran: 491
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Magdaléna Stárková
Rok vydání: 2017 (EN), 2017 (CZ)
Žánr: young adult, fantasy
Anotace: Etta byla vytržena ze svého života a vhozena do minulosti, kde jakákoli její chyba může změnit budoucnost. Poté, co je unesena a probudí se na neznámém místě a v neznámém čase, ji ohrožují dvě mocné skupiny nepřátel, které si přejí její smrt. Ale dostane se jí pomoci od někoho, od koho to nikdy nečekala. Od někoho, kdo by měl být dávno mrtvý. Mezitím Nicholas a Sophia sledují Ettinu stopu a snaží se ji vypátrat, i když se jim v tom Ironwoodovi snaží ze všech sil zabránit.
Jak Etta a Nicholas bojují, aby je jejich cesty svedly k sobě navzájem, procházejí různými místy i dějinnými epochami a uvědomují si, že čas i historie se náhle mění. A oni se mění s nimi. 

Moje recenze:
Po společném putování se cesty Etty a Nicholase rozdělily. Etta byla unesena a setkává se se svým otcem, od kterého se dozvídá překvapivé nové informace a také s někým, kdo je považován za mrtvého. Stále se ale snaží zničit astroláb a dostat se zpět k Nicholasovi. Nicholas uzavřel spojenectví se Sophie a spolu se vydávají na cestu staletími za nalezením Etty a astrolábu, přičemž je potká mnoho překvapení a překážek. Zda se Etta a Nicholas vůbec ještě uvidí není jisté a není jisté, jak se honbou tolika lidí za astrolábem změní celá historie. Podaří se nakonec astroláb zničit? A co to bude znamenat pro všechny cestovatele a Ettu s Nicholasem?


zdroj
V prvním díle jsme byli spolu s Ettou uvedeni do světa cestovatelů a zjistili jsme, že ji čeká nelehká cesta. Na pomoc měla Nicholase, od kterého je ale teď odloučena. To je věc, která mě opravdu mrzí, že se Etta s Nicholasem setkávají v knize až za docela dlouhou dobu, na druhou stranu to ale chápu. Cestovatelka obsahovala opět spoustu popisných scén, které já ale v této sérii zbožňuju. Moc se mi líbí popis různých historických prostředí a jelikož jsme se v knize podívali i do Prahy, byla jsem o to nadšenější. Nicméně zde bylo i docela hodně akce - především konec byl plný napětí, ale akční scény, překvapení, zvraty, to vše se v průběhu knihy dělo.


"All cities are jealous of Paris, but Prague is the envy of Paris."

Etta je postava, kterou prostě musím jenom obdivovat. Je neuvěřitelné, jak se dokázala srovnat se vším novým, co se jí v životě začalo dít a jak je teď odhodlaná ukončit zneužívání astrolábu a zachránit svět a všechny jeho doby. Dozvídá se šokující informace o své rodině, především o své matce a musí být opravdu silná, aby to vše zvládla. Do cesty se jí neustále staví překážky, ale ona se je snaží překonat a jde za svým cílem. Moc se mi líbí, že Etta prostě není žádná naivka, která by se hned sesypala, ale pravý opak, protože takových hrdinek není nikdy dost. A taky se o sebe umí postarat, což v knize často dokazuje.


zdroj
Za Nicholase jsem v knize nesmírně vděčná. Tím, že má černou pleť a cestuje staletím opravdu vidíme, jak se na lidi jako on společnost dívala a jak se přitom cítili, nebo alespoň Nicholas. To je aspekt, který jsem rozhodně uvítala a jsem ráda, že se naše společnost už v některých ohledech opravdu podstatně posunula. Stejně jako Etta si Nicholas musí projít mnohým, aby se dostal k ní a astrolábu a přitom se taky dozvídá informace, které vše jen více komplikují. Moc se mi líbilo, jak se z původního nepřátelství mezi ním a Sophie stali spojenci a nakonec zjistili, že by snad možná mohli být dokonce i přáteli. A tohle jejich spojenectví mě tedy opravdu bavilo.


"It wasn't a weakness to have those thoughts, to feel that need to help another, to save lives. It made one human."


Cestovatelka je jedna z knih, u kterých jsem opravdu neměla ponětí, jak dopadnou. Někdy prostě nějak tušíte, jak vše nakonec skončí, ale tohle nebyl ten případ a já se opravdu bála, jak by to dopadnout mohlo. Ale to je právě to super, protože co je lepší, než nepředvídatelný konec? S touto sérií mám jediný problém - občas se prostě trochu ztratím a nějak se nemůžu zorientovat v tom, co se děje. Pak se ale zase najdu a nakonec vše pochopím, ale tohle se mi prostě párkrát stalo. Asi je tady zkrátka nutné se opravdu hodně soustředit, nicméně to rozhodně stojí za to. Mě se kniha a celá série moc líbila a za celý skvěle vymyšlený svět cestovatelů a za samotné cestování časem skládám autorce poklonu.

Moje hodnocení: 4/5

Co vy, pustili jste se do této série? A jak jste spokojeni se zakončením?

2 komentáře:

  1. Mco povedená recenze, já jsem po sérii zatím, jenom pokukovala, ale rozhodně si jí chci co nejdřív přečíst, protože vypadá naprosro úžasně. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :) Určitě neváhej, za přečtení rozhodně stojí :)

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.