MRAZIVÝ POLIBEK (Richelle Mead)

Původní název: Frostbite
Český název: Mrazivý polibek
Autor: Richelle Mead
Série: Vampýrská akademie
Počet stran: 264
Nakladatelství: Domino
Překlad: Katrin Ebrová-Chýlová
Rok vydání: 2008 (EN), 2010 (CZ)
Žánr: young adult, fantasy
Anotace: Rose Hathawayová se topí v problémech. Její úžasný učitel Dimitrij jako by ji přehlížel, Mason ji naopak zavaluje milostnými návrhy, které ona nechce přijmout, a navíc nedaleko Akademie zaútočili smrtonosní Strigojové! Škola je plná strážců, přijíždí dokonce i Rosina matka Janine. Nic z toho však nestačí, a tak se studenti i profesoři vydávají na vánoční prázdniny do Idaha, kde snad budou v bezpečí.
V luxusním horském středisku mají všechno, na co si vzpomenou. Chybí jen to nejdůležitější – jistota, že je Strigojové nenajdou a nezničí. Tři studenti se proto vydávají pronásledovat Strigoje, aby s nimi svedli konečný a vítězný souboj. Když se to dozví Rose, vyrazí za nimi, aby jim pomohla. Nemá ale nejmenší tušení, že se ocitla v takovém nebezpečí, jaké si do té doby ani neuměla představit. A jediným jejím ochráncem je Christian...

Moje recenze:
Ani po nedávných děsivých událostech, kdy se chtěl Viktor Daškov zmocnit Lissy a využívat její schopnosti éteru a nebál se přitom zajít i do nejkrajnějších možností, není všemu nebezpečí konec. Strigojové stále zůstávají problémem a stávají se ještě větším kvůli organizovaným útokům, u kterých se zdá, že dokonce spolupracují s lidmi. Studenti Akademie jsou na vánoční prázdniny posláni do horského střediska, kde si budou užívat luxusu a navíc budou v bezpečí... Snad. Rose se kromě vyrovnávání se s těmito hrůzu nahánějícími události ještě navíc jako vždy snaží chránit Lissu, žárlí na Christiana, kvůli kterému s Lissou tráví méně času, vypořádává se se svým složitým milostným životem a ještě musí čelit návratu své matky. Navíc se setkává s Adrianem Ivaškovem, který vypadá, že má něco za lubem. Jak budou postupovat útoky Strigojů a jakým způsobem se k nim podaří Rose s přáteli přimotat?


zdroj
První díl Vampýrské akademie skončil svým způsobem uzavřeně, ačkoliv jsme všichni věděli, že zase přijde něco dalšího. Já měla tušení, že druhý díl se mi nejspíš bude líbit ještě více než ten první. A v tomto případě jsem se nespletla, protože ač jsem si první díl maximálně užila a hodnotila ho plným počtem, druhý díl jej prostě ještě předčil. Byl ještě o něco akční, trochu více jsme pronikli do světa Strigojů, Rose byla snad ještě úžasnější, dostali jsme ještě více milostných trablů a taky pár skvělých nových postav. Páni, řeknu vám, že to byla fakt jízda.


"Ve skutečném světě se zázraky nestávají. Ve skutečném světě můžeš dělat vlastní zázraky."

Upřímně bych se u této série moc nedívala na anotace. Jednak mi přijde, že prozrazují až moc děje a taky jsou trochu zavádějící. Ale mě tedy nic nebránilo si knihu přečíst, přestože jsem měla přečtenou anotaci, jen jsem si tak v průběhu čtení říkala, že některé věci bych do ní úplně nedávala. Každopádně to je teď vedlejší. Příběh byl perfektní. Studenti byli na prázdninách v horském středisku, což se četlo jedna báseň. Užívala jsem si přátelství/možná něco víc Rose a Masona, jejich soutěživost a odvahu dělat věci, ke kterým by u mě bylo potřeba hodně přemlouvání. Nezapomenutelné byly taky další vpády Rose do Lissiny hlavy, které občas fakt stály za to. A v neposlední řadě mě bavily taky nové postavy.


zdroj
Konkrétně dvě nové postavy. Roseina matka Janine, kterou Rose viděla po mnoha letech a přestože mezi sebou rozhodně nemají žádný skvělý vztah, líbilo se mi, jak se poznávaly z trochu jiné stránky, a že ač nikdy nebudou mít klasický život matky a dcery, tak přece jen pořád matkou a dcerou jsou. Ačkoliv tedy pořád nevím, co si o Janine myslím, ale tohle jejich poznávání mě bavilo. No a postava, která mě ihned dostala, byl Adrian Ivaškov. Ten se určitě na své hlavní scény v sérii teprve chystá, ale už teď ho úplně zbožňuju. On je prostě neskutečný pohodář, zároveň je fakt pozorný a ke konci knihy jsme se o něm dozvěděli pozoruhodné informace, ze kterých jsem nadšená. Jo a samozřejmě taky skvěle vypadá, jak jinak.

Samozřejmě jsem si taky užívala ty milostné manýry v knize. Já prostě úplně miluju pár Lissa a Christian. To říkám jen tak okrajově, aby se ani na ně nezapomínalo. Ale hlavním bodem programu jsou samozřejmě Rose a Dimitri... Jejich "vztah", ačkoliv to samozřejmě žádný vztah není, tak nějak stále více graduje, dochází ke zmateným událostem a je jasné, že to s nimi nebude jen tak. Já si v jejich scénách opravdu libuju, obzvlášť, když Rose žárlí nebo je sarkastická, což jí jde v téhle knize ještě líp. A Dimitrij se sem tam taky dost předvede. Jsem zvědavá, jak to s nimi bude dál a přestože je to klišé, tak tady opravdu doufám, že dojde k milostnému trojúhelníku... A někteří už možná tuší, s kterou postavou si ho přeji.


zdroj
Mrazivý polibek naprosto dostál svému názvu - bylo to místy opravdu mrazivé a polibků tam bylo taky dost. Jak to tak bývá, v závěru knihy bylo nejvíc akce a já se nestačila divit, co se všechno děje. Strašně mě štve, že nemůžu vyspoilerovat, co se dělo, ale Rose se zachovala prostě fantasticky a opravdu byla pořádná badass hrdinka. A kvůli jedné události mi úplně puklo srdce... ale k tomu víc říct nemůžu. Díl naštěstí neskončil nějak extra otevřeně, ale s útoky Strigojů jsme jistě ještě neskončili a já jsme zvědavá, k čemu zase dojde příště. A moc se těším na ty své oblíbené postavy.

Moje hodnocení: 5/5

Četli jste Vampýrksou akademii? Jak se vám líbí tato série?


2 komentáře:

  1. Pěkná recenze, VA jsem četla poměrně nedávno a líbila se mi moc. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Já teď čtu třetí díl a fakt je to čím dál tím lepší :)

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.