BOOKAHOLIC READ IN JANUARY 2017

Ahoj!
Uběhl první měsíc roku 2017. Doufám, že se vám start nového roku vydařil a jste k němu optimističtí a i pokud ne, neztrácejte optimismus, protože nic není černé navždy. No a já se s vámi dnes samozřejmě chci podělit o knihy, které jsem v lednu přečetla, dát vám nějaké doporučení a tak.. vždyť to znáte. V lednu jsem přečetla 6 knih, což je trochu lepší než můj standard minulých měsíců, ale přece jen by to mohlo být lepší. Ale já doufám, že to se alespoň někdy v půlce dubna, kdy už škola bude volnější, změní. Tak jdeme na knihy. A mimochodem užijte si měsíc lásky - únor (a to i pokud Valentýna neslavíte, já taky ne, ale ten únor mám s láskou prostě nějak spojený)!

První knihou, kterou jsem sice začala číst už v prosinci, ale rozhodla jsem se vzít si dvě knihy naráz, takže jsme ji dočetla až v lednu. A zjistila jsem, že tenhle způsob pro mě prostě nefunguje, protože jsem zkrátka četla knihu, u které jsem nutně hned potřebovala vědět, co se stane (a to byla Královna stínů, takže se mi snad nedivíte). No ale ke knize - jde o biografickou knihu Milníky na mé cestě od Miley Cyrus. Já mám Miley opravdu ráda a dříve jsem si tak nějak zjišťovala věci o jejím životě (což vlastně dělám s každou celebritou, o kterou se zajímám) a přečíst si její vlastní knihu o její cestě svým zatím krátkým, ale neskutečně dobrodružným životem mě hodně lákalo. A naprosto četby nelituju. V knize krásně vidíme, že život Miley možná není tak záviděníhodný, jak se zdá a že i ona si šla za svými úspěchy tvrdě, neustále musela překonávat těžké životní překážky a samozřejmě ji trápily i problémy trápící každou dospívající dívku. Tuším, že knihu psala asi v patnácti nebo v šestnácti, ale i přesto se jí moc povedlo shrnout její život a myslím, že se kniha bude líbit nejen fanouškům. Za mě tedy rozhodně doporučení.
Kniha má 273 stran a četla jsem ji 25 dní, ale jak jsem zmínila - většinu toho času jsem četla Královnu stínů, takže to není úplně přesné.

Na druhou knihu jsem se už hrozně dlouho těšila, protože je to jedna z mých nejoblíbenějších knížek a přestože je tenká a znám ji nazpaměť, každý rok si ji čtu znovu a usmívám se u ní jako idiot. Kniha se jmenuje Kluk od vedle a napsala ji Janet Quin-Harkin. Přesně, jak název napovídá, nejde o žádnou knihu s převratným námětem, zkrátka klasický romantický příběh dospívající dívky, až na to, že tato kniha se mi prostě z nějakého důvodu vryla do srdce. Recenze jsem na ni nepsala, protože bohužel ani není moc šancí, že by se někomu podařila sehnat - já ji objevila u nás v knihovně, odkud si ji velmi často půjčuju - ale i tak by mi svědomí nedalo, kdybych se o ní nezmínila. Jde o příběh dívky Amber, která žije v New Yorku a konečně žije život, o jakém poslední roky toužila - má spoustu oblíbených přátel, mezi kterými je oblíbená a konečně si získala srdce kluka, do kterého je zamilovaná. Bohužel její šťastný obláček nabourají její rodiče, kteří si rozhodnou se s Amber a jejími sourozenci odstěhovat za dědou do Wyomingu - tedy na místo, které je naprostým protikladem New Yorku a je od něj spousty kilometrů vzdálené. Amber je naprosto zdrcená a je rozhodnutá Wyoming nenávidět. Ale jak už možná tušíte, někomu se asi podaří její názor na Wyoming a prostší život změnit a Amber bude váhat, jestli je život v New Yorku a její newyorští přátelé opravdu lepší než život, jaký žij teď.
Kniha má 208 stran a četla jsem ji 3 dny.

První kniha, o které už jste si na blogu mohli přečíst, proto to vezmu jen krátce. Mrazivý oheň od Amandy Hocking je letošní novinka odehrávající se ve světě trollů, na kterou jsem se moc těšila. A nebyla jsem zklamaná. Je pravda, že mé očekávání úplně nepředčila, ale s příběhem jsem byla spokojená a řekla bych, že šlo především o rozjezd série, která má rozhodně velký potenciál. Víc se určitě můžete dozvědět v recenzi.
Kniha má 271 stran a četla jsem ji 7 dní.




Další knihou a zároveň poslední knihou v duologii je kniha Historie nás dvou od Rachel Harris. O té také jen krátce. Už v recenzi jsem psala, že první díl se mi líbil, ale tenhle ho ještě předčil. Obě hlavní postavy jsem si okamžitě zamilovala (Justina už v prvním dílu), strašně mě bavilo číst o jejich životních cestách a nedokonalostech, o jejich vztahu, který nedopadl, tak jak by si asi představovali a sledovat, zda se jim podaří slepit střepy jejich vztahu znovu dohromady. Úplně jsem si knihu zamilovala a dokázala mi, že Rachel Harris není jedna z mých oblíbených spisovatelek jen tak pro nic za nic.
Kniha má 352 stran a četla jsem ji 5 dní.


Už druhým lednovým re-readingem byl můj aktuálně probíhající miliontý re-reading Harryho Pottera. Tentokrát tedy třetí díl - Harry Potter a vězeň z Azkabanu od J. K. Rowling. K této knize jsem se nedávno vypsala v recenzi, takže tady už fakt jenom krátce - psala jsem, že třetí díl bych označila asi za můj nejoblíbenější, protože se zde nacházíme na přelomu té víc dětské části a dospělejší části série, zkrátka takový mezník a podle toho vypadají i události v knize - začíná temnější doba, kdy se setkáváme s uprchlým vězněm Siriusem Blackem, dozvídáme se temná tajemství minulosti a zjišťujeme, že Rowlingová se nás rozhodla naprosto šokovat. Takže asi tak.
Kniha má 389 stran a četla jsem ji 10 dní.

No a na závěr kniha, na kterou jsem se strašně těšila a zároveň se jí bála a nakonec jsem ji úplně zhltla - jde o knihu Život po tobě od Jojo Moyes, tedy pokračování knihy Než jsem tě poznala, kterou jsem označila za mou nejlepší knihu roku 2016. Mám v plánu co nejdřív napsat recenzi a protože si vše nechci vypsat tady, jen se zmíním o tom, že jsem se bála, aby kniha nebyla už jen nějaká slátanina Louisiina života po Willovi, kdy se autorka tak moc snažila potěšit fanoušky, až to přepískla, ale naštěstí mě kniha dokonale vyvedla z omylu a dokázala mi, že je opravdu tak úžasná, jak jsem si přála. Ráda bych o ní napsala víc, ale jak jsem řekla, chci si to schovat do recenze, takže si ještě pár dní počkejte a dozvíte se víc :)
Kniha má 400 stran a četla jsem ji 4 dny.

Tak a to je vše. Na konci ledna jsem sice začala číst ještě knihu Bábovky, ale čtu ji tedy především teď v únoru, takže tu uvidíte za měsíc (anebo spíš ještě dřív v recenzi). Dejte mi určitě vědět, jestli jste některé z těchto knih taky četli a nebo jaké knihy přibyly na vaši read poličku v lednu u vás. Mějte se krásně!

Ivett


Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.