NEW IN MY BOOKSHELF - JANUARY 2018

Ahoj!
Jak jsem předpovídala, tak se i splnilo - v lednu jsem opravdu s nakupováním knih nešetřila. Konkrétně mi v knihovně přibylo pro mě celkem šílených 10 knih. Nicméně, jak už jsem psala v minulém článku, dostala jsem k Vánocům nějaké peníze, za které jsem si část knih koupila, takže se to vlastně dá počítat ještě mezi vánoční dárky, ne? No dejme tomu. Ale teď už vám chci těch 10 krásek ukázat, tak jdeme na to.

Knížky za peníze k Vánocům jsem si koupila v Neoluxoru. Jako první tu mám youtuberskou knihu - Ovšem od Kovyho alias Karla Kováře. Kovyho sleduju už opravdu dlouho a je jeden z těch, na jehož videa se vždycky neskutečně těším a mám pocit, že mi opravdu něco dají a nejsou jen zabíjením času nebo prokrastinací. A z toho důvodu se těším i na jeho knihu, protože myslím, že i ta mi něco málo předá. Konečně jsem si koupila taky knihu Stříbrná zátoka od Jojo Moyes, na kterou si už dlouho brousím zuby. Nevím, kdy se k ní dostanu, ale Jojo je moje knižní láska a jsem s jistá, že rozhodně nebudu zklamaná.

A další dvě knihy jsou v angličtině. Rozhodně jste museli slyšet o knize Milk and honey od Rupi Kaur, která vyšla nedávno i v češtině. Přesto jsem se ale rozhodla pro originální verzi, protože mám pocit, že u těch básní je to tak nějak lepší. A neuvěřitelně se na knihu těším, hodlám ji přečíst teď brzy v únoru a mám dojem, že to bude dost silná emocionální jízda. No a po dlouhém uvažování jsem se rozhodla koupit si i Turtles All the Way Down od Johna Greena. Původně jsem moc nechtěla, protože Greenova angličtina v knihách bude podle mě trochu těžší na porozumění, protože někdy je těžší si jeho slova dobře vyložit i v češtině, ale po přečtení ukázky v knihkupectví jsem si říkala, že se hecnu. No tak jsem tedy zvědavá, ale Greena mám fakt ráda, takže se moc těším.

Poslední dobou jsem si docela začala kupovat knihy youtuberů/blogerů nebo prostě známých osobností především ze sociálních sítí. Kromě Kovyho jsem si v lednu koupila ještě dvě další. Začnu knihou Továrna na sny od Anety Badžgoňové alias Anie Songe. To je knížka, která vyšla tuším loni či předloni, ale já Anie až doteď pořádně neznala. Nicméně nedávno jsme ji začala sledovat na Instagramu, začala jsem číst její blog a naprosto mě okouzlila. Anie je podle mě neskutečně inspirativní člověk, který rozhodně má co říct a co předat a já už se knížky nemůžu dočkat. A druhý knížka je trochu podobný případ - jde o Šlehačková oblaka od Terezy Salte. Tato poměrně nová knížka proletěla celý knižní svět, všichni ji četli a všichni ji vychvalovali. Já můžu říct jen tolik, že autorčino jméno už jsem slyšela, vím, že žila či ještě žije tuším v Norsku (nebo prostě někde na severu) a vím, že minimálně jednou vyhrála Blogerku roku ve své kategorii. Zatím jsem si její blog ještě nečtla, ale mám dojem, že konkrétně tady to vůbec nevadí - knížka má být prostě o jejím životě v zahraničí a o všech problémech i příjemnostech s tím spojených a myslím, že není moc důležité, zda jsem Terku znala i před přečtením. Já pevně doufám, že budu z knížky nadšená jako snad všichni ostatní a že mi opravdu něco dá o tématu, které mě hodně zajímá a potom třeba zavítám i na autorčin blog.


Jelikož mi, jakožto odběrateli, přišel v lednu nový časopis Knižního klubu, musela jsem si samozřejmě něco vybrat. A vybrala jsem si novinkovou knihu Krasojezdkyně od Jojo Moyes, takže v lednu už druhá kniha od autorky. Ani nevím, na kterou se těším víc, každopádně bych si nejradši jednu přečetla už teď v únoru, tak snad to zvládnu. No a koncem měsíce jsem zavítala i do Levných knih, kde mám teď pěknou řádku knih vyhlédnutých. Rozhodla jsem si tam kupovat alespoň některé klasiky, protože jsou prostě levné a přestože si asi většinu půjčuju a budu půjčovat z knihovny, některé bych prostě měla ráda doma. První tu mám Janu Eyreovou, kterou jsem v lednu přečetla právě jako knihu půjčenou z knihovny, ale ten příběh mě tak okouzlil, že jsem si knihu prostě musela koupit. Myslím, že se k ní určitě ještě někdy vrátím, protože to bylo prostě nádherné čtení. A navíc za stovku je taková celkem bichle prostě zadarmo.

Dále jsem si v Levných knihách koupila Krysaře od Viktora Dyka. To je moje další kniha do povinné četby, k níž budeme navíc v březnu dělat ve škole společně rozbor, takže ji musím přečíst. A jelikož kniha, kterou jsem si donesla z knihovny je v dost hrozném stavu a úplně se bojím ji číst, rozhodla jsem se si ji pořídit takto. Když je tak tenká a samozřejmě levná, tak proč ne, že. A posledním úlovkem z Levných knih a poslední lednovou koupí vůbec je kniha Petr a Lucie od Romaina Rolland. Tu bohužel v povinné četbě nemáme, ale zase je to opravdu krátká knížka a kdysi na základce jsme z ní četli úryvek, který se mi tak líbil, že si ji opravdu chci přečíst celou. Mimochodem, ten úryvek byl samozřejmě z úplně poslední scény, takže vím, jak to skončí... Opravdu by se někdy ty úryvky do čítanek mohly vybírat trochu lépe, protože pro lidi jako já, kteří opravdu rádi čtou a všechny spoilery je dokážou naštvat, je něco takového celkem hrůza. Nicméně i tak si chci tenhle bezpochyby nádherný a silný příběh přečíst se nemůžu se dočkat.


Jak vidíte, leden byl na nové knihy rozhodně plodný. Doufám, že v únoru se tedy trochu umírním, protože jsem zjistila, že za loňský rok jsem se tedy fakt moc nekrotila. Zapomněla jsem tato čísla zahrnout do ročního shrnutí, ale tak okrajově je tedy zmíním tady. Spočítala jsem si, že za rok 2017 mi v knihovně přibylo 84 knih, což mi přijde jako fakt velké číslo. Ale z toho 13 knih  jsem si nekoupila já - patřil sem 1 recenzní výtisk, 2 výhry a 10 dárků. A do těch koupených knih patří taky 2 e-knihy, které byly docela levné. Nicméně i tak se chci něj trochu zkrotit, tak snad se mi to podaří. ALE pozitivní věc je, že koupené a přečtení knihy se tak nějak vyrovnaly - koupila jsem si 84 knih a přečetla 85. No aspoň že tak. Tak jsem zvědavá, co tu budu ukazovat za měsíc. Mějte se krásně!

Ivett

2 komentáře:

  1. Koukám, že je to pěkná hromádka nových knih. :)) Kovy a Jojo Moyesová vypadají vážně skvěle, o klasikách z LK to vím jistě. Užij si čtení. :))

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.