BOOKAHOLIC READ IN JANUARY 2018

Ahoj!
Chápete, že už je měsíc rok 2018? Já ne. Nicméně nevím jak vám, ale mě nový rok začal dost hustě. A to tak, že toho mám většinou tolik do školy, že mám pocit, že prostě nemám šanci všechno stihnout, nemám šanci skloubit školu s normálním životem a už vůbec nemám šanci přežít příští maturitní rok, když už teď nemůžu. Ale to jsou jen moje problémy bokem, které sem rozhodně přispívat nechci. Právě proto, kolik jsem toho v lednu měla a ještě pár měsíců mít budu, jsem samozřejmě moc nestíhala ani čtení a přečetla pouhých 5 knih, což je vlastně bohužel taková moje školní klasika. Ale co se dá dělat. Knihy to byly skvělé a já vám je teď samozřejmě ráda představím. 

První letošní knihou bylo Po tvém boku od Kasie West. A byl to fakt skvělý začátek, protože kdyby můj rok 2018 byl jako tahle kniha, vůbec bych se nzvlobila. Po tvém boku se mi líbilo ještě více než Nahradní kluk od Kasie, což už je co říct. Bylo to skvělé a můžu opravdu říct, že jsem si naprosto oblíbila hlavní hrdinku Autumn. Ale stejně tak Daxe, který je prostě nejúžasnější. Moc se mi líbil samotný příběh a mám pocit, že je to něco trošku jiného než klasické YA a já knihu rozhodně doporučuji.
Kniha má 312 stran a četla jsem ji 4 dny.
RECENZE



Letos mám v plánu číst více knih v angličtině a vzhledem k tomu, že jich teď doma pár mám, snad to nebude takový problém. V lednu jsem přečetla knihu Wonder Woman: Warbringer od Leigh Bardugo. To byla mnou velmi očekávaná kniha, ačkoliv zprvu jsem do ní moc nechtěla. Nicméně když jsem zjistila, že jednu superhrdinskou knihu v sérii bude mít na starosti Sarah J. Maas, musela jsem se do ní pustit. A nelituji, kniha byla jedním slovem dech beroucí. Kupodivu, přestože šlo o fantasy, četla se mi kniha i v angličtině opravdu dobře a nic mi nebránilo užití si příběhu. Zamilovala jsem se do stylu psaní Leigh Bardugo a rozhodně se pustím i do jejích dalších knih, které teď potkávám na každém kroku.
Kniha má 364 stran a četla jsem ji 8 dní.
RECENZE

Třetí knihou byla klasika - Jana Eyreová od Charlotte Brönte. Bohužel my ji nemáme v povinné četbě, ale mě tak lákala, že jsme si ji přečíst musela. A byla to opravdu nádhera. Jana si mě získala hne od začátku, kdy byla ještě malým sirotkem, který si toho musel hodně vytrpět. Líbila se mi její kuráž a tak nějak její osobní zásady, které nehodlala porušit, i kdyby si to přála, což bylo v příběhu dost zásadní. Samozřejmě love story mezi Janou a panem Rochesterem byla epická. Já jsem si je naprosto zamilovala. Jejich vztah byl tak neskutečně jedinečný a po těch přeslazených láskách to byla příjemná změna. Ale to, že každou chvíli nebyli jako hrdličky, rozhodně neznamená, že by jejich láska nebyla stejně silná a opravdová, to bylo poznat. Určitě si počkejte ještě na recenzi, kde se rozepíšu víc, ale za mě je tato klasika rozhodně jedna z nejlepších.
Kniha má 543 stran a četla jsem ji 10 dní.

Konečně jsem si přečetla i pokračování Falešného polibku - Zrádné srdce od Mary E. Pearson. Slyšela jsem, že hodně lidí knihu považuje za vycpávkový díl a moc dobře je nehodnotí. Jo, souhlasím s tím, že to trochu vycpávkový díl je, ale pro mě to rozhodně neznamená, že by nebyl stejně skvělý jako první díl. Podle mě to byla jízda! Sice jsme téměř celou dobu byli na jednom místě, ale dozvěděli jsme se tolik věcí, měla tu prostor i láska a kromě toho - na konci knihy se odehrála tak akční scéna, která musela vynahradit všechny ne tak akční scény v celé knize. Pokud chcete, brzy vyjde recenze, kde se můžete dozvědět víc, ale za mě tohle žádný slabý druhý díl není.
Kniha má 320 stan a četla jsem ji 7 dní.

A poslední lednová kniha byla naprosto skvělým zakončením. Šlo o knihu Má lady Jane od Cynthia Hand, Brodi Ashton a Jodi Meadows. Na tuhle knížku jsme se neskutečně těšila, byla jsem nalákána od všemožných zdrojů a měla jsem neskutečně vysoká očekávání. A tahle úžasná knížka je ještě předčila! Pokud nevíte, o co jde, jde o takové osobité zpracování příběhu Jany Greyové (což byla anglická královna, která kralovala pouhých devět dní, než byla odsouzena k smrti), které si ale vypráví svou vlastní realitu. Zamilovala jsem si postavy, smála jsem se od začátku do konce a celé čtení jsem si neskutečně užila. Více se rozepíšu v recenzi, ale tuhle knížku byste rozhodně neměli jen tak přejít.
Kniha má 408 stran a četla jsem ji 6 dní.

No, tak to bylo mých 5 lednových knih. Myslím, že jsem si vybrala opravdu dobře a ze všech knih jsem byla nadšená. Únor mám každoročně jako takový měsíc plný lásky a snažím se přečíst co nejvíc totálně zamilovaných knížek, tak doufám, že jich stihnu dostatek a budu láskou přecukrovaná na rok dopředu. Pokud chcete, určitě mi napište vaše názory na zmíněné knihy. Mějte se krásně!

Ivett

2 komentáře:

  1. Po tvém boku a Lady Jane bych si strašně ráda přečetla. Jana Eyrová... nesmrtelná výborná klasika. :) Přeju příjemné únorové čtení a samé dobré knihy. :))

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.