ŠŤASTNĚ AŽ NAVĚKY (Kiera Cass)

Původní název: Happily Ever After
Český název: Šťastně až navěky
Autor: Kiera Cass
Série: Selekce
Počet stran: 360
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Nika Exnerová
Rok vydání: 2015 (EN), 2016 (CZ)
Žánr: young adult, fantasy, dystopie
Anotace: Kniha povídek ze světa Selekce. Než se America přihlásila do Selekce, jiná žena musela projít touto soutěží, aby se stala královnou. Aspen nikdy nevěřil, že se vymaní z chudoby, která provázela všechny příslušníky jeho kasty. Avšak poté, co se stane strážcem, dokáže, že kasty nemusí určovat lidskou budoucnost. Marlee Tamesová se přihlásila do Selekce a prince Aspena zbožňovala, ale nikdy by si nepřipustila, že se může zamilovat i do někoho jiného. Princ si nikdy nemohl vybrat, co bude dělat – o všem rozhodoval jeho otec, ale nyní nastal okamžik, kdy vše musí vzít pevně do svých rukou.
Bonusové scény, epilog, mapy a ilustrace navíc! 

Moje recenze:
Předpokládám, že žádný true fan série Selekce si nenechal ujít povídkovou knihu k této sérii. Já se takovým fanouškem stala, a tak se mi Šťastně až na věky prostě nemohlo vyhnout. Kniha obsahuje čtyři povídky z pohledu královny Amberly, Aspena, Maxona a Marlee a navíc taky krátké kapitoly z pohledu Lucy a Celesty, bonusový epilog odehrávající se nějakou dobu po knize První a dokonce taky popisy toho, jaký byl život zbylých dívek z Elity. Kromě toho je kniha neskutečně povedená po grafické stránce, protože nás čtením provází nádherné kresby, kterých se prostě nelze nabažit.

První pobídka s názvem Královna nás zavede do doby dlouho před Selekcí, které se účastnila America - konkrétně do Selekce, kdy se královnou stala Amberly. Amberly mi byla vždycky sympatická, přestože neměla až tolik prostoru a na povídku o ní jsem se těšila. A tak nějak se mi potvrdilo, co jsem si o ní, potažmo i o Clarksonovi myslela - Amberly byla skvělou kandidátkou na královnu právě proto, že se vždy podřídila vůli někoho jiného, projevovala Clarksonovi bezpodmínečnou lásku a neměla zájem na vytváření nějakých konfliktů, což je vlastně vše, co Clarksonovi vadilo na Americe. To mě opravdu mrzí, protože myslím, že kdyby byla Amberly o něco ráznější, dokázala by Clarksona trochu mírnit. Princ Clarkson mi nepřišel tak krutý, jako v době, kdy byl králem, a to především v souvislosti s Amberly. Přestože je mi zatěžko tomu uvěřit, opravdu ji miloval, jak dokazoval i svými činy. A o to více mě mrzí, že tuto svou dobrou stránku tak zazdil. Když povídky porovnám, líbila se mi tahle asi nejméně, ale to rozhodně neznamená, že byla špatná - naopak, nahlédnutí do minulé Selekce mě moc bavilo, stejně jako bylo velmi zajímavé trochu lépe poznat Amberly a Clarksona, ačkoliv můj názor především na Clarksona se moc nezměnil.


zdroj
Povídka Princ už názvem napovídá, že jsme nahlédli do hlavy prince Maxona. A naopak tady musím říct, že se mi líbila asi nejvíce, protože prostě Maxon. Děj se odehrával před Selekcí a v jejích začátcích a četli jsme jak scény, které jsme doteď neznali, tak už nám známé scény, nově z Maxonova pohledu. Jako například pár prvních setkáních s Americou. A já se bavila stejně, možná ještě více než když jsem je četla poprvé. Maxonovo myšlení bylo přesně tak skvělé, jak jsem doufala a já ho mám čím dál tím radši. No a taky jsme trochu více poznali chování Clarksona k Maxonovi a zjistili pravdu o tom, jak se vybírají dívky do Selekce, což bylo přinejmenším poučné.


zdroj
Aspenova povídka s názvem Strážce byla velice zajímavá. Původně jsem doufala, že se tam dozvíme trochu více o jeho vztahu s Lucy, což se sice nestalo, ale i tak mě povídka bavila. Musela jsem si tedy protrpět scény, kdy byl ještě Aspen po uši zamilovaný do Americy, které jsem nikdy úplně nevítala, protože jsem prostě až příliš fandila Maxonovi, ale s vědomím toho, že vím, jak to dopadne, bylo vlastně zajímavé prožít je z Aspenova pohledu. To je asi vše, co bych k povídce mohla napsat. Nedozvěděla jsem se nic moc nového, ale za náhled do Aspenovy hlavy jsem určitě vděčná a možná mi to i pomohlo mít ho trochu radši.

Miláček je povídka z pohledu Marlee... A byla prostě sladká. Podle mě je love story Marlee a Cartera jedna z nejlepších vůbec a jsem nadšená z toho, že jsme z jejich příběhu dostali víc. A že jsme toho tedy dostali - měli jsme možnost zjistit Marleeiny pocity, když s Carterem podstupovali trest a všechny události následující po něm, stejně jako nás provázely flashbacky do doby, kdy se tihle dva poznali a začínala jejich láska. Ty jsem si prostě jen užívala. A po prozrazení jejich vztahu se ukázalo, jak silně se oba milují, jak by jeden ochotně trpěl pro druhého, a že jejich láska je prostě pravá. Mimoto se mi potvrdilo, jak je Maxon neskutečně hodný, velkorysý a naprostý opak svého otce, protože to vše, co pro Cartera a Marlee udělal, aby je co nejvíc zachránil, je prostě neuvěřitelné. 


zdroj
Co se týče oněch bonusových kapitol z pohledu Lucy a Celeste, moc se mi líbily. Lucy jsem měla vždycky ráda, ačkoliv šlo o takovou nevýraznou dívku, ale jsem ráda, že jsme měli možnost vidět, jak opravdově se zamilovala do Aspena a že si tak nějak navzájem pomohli. No a Celeste, jejíž názor na ni se mi v průběhu První úplně změnil, to byla prostě Celeste. Opravdu jsme pochopili, že to nebyla až taková mrcha, ale že se svým chováním často snažila hlavně chránit a přestože dělala vše proto, aby získala to, co chce, časem pochopila, že je možná lepší spokojit se s něčím, co by ji prostě jen učinilo šťastnou.


zdroj
Za povídky k Selekci jsem neskutečně vděčná. Jsem ráda, že jsme mohli trochu více poznat některé postavy, pochopit jejich jednání a třeba si je ještě více zamilovat. No a po přečtení bonusového epilogu jsem ještě nedočkavější na poslední dvě knihy ze série, které se točí kolem dcery Americy a Maxona. 

Moje hodnocení: 5/5

Co vy, čtete povídkové knihy k sériím? A jak se vám líbila tato?


Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.