NÁHRADNÍ KLUK (Kasie West)

Původní název: The Fill-In Boyfriend
Český název: Náhradní kluk
Autor: Kasie West
Série: -
Počet stran: 324
Nakladatelsví: CooBoo
Překlad: Adéla Špínová
Rok vydání: 2015 (EN),  2017 (CZ)
Žánr: young adult, romance
Anotace: To je to nejhorší možné načasování! Když Gia dostane kopačky od svého přítele na parkovišti těsně před začátkem školního plesu, musí rychle něco vymyslet. Vždyť o něm svým přátelům vyprávěla už celé měsíce a tuto noc jim měla dokázat, že Bradley doopravdy existuje. A tak se rozhodne oslovit neznámého kluka a poprosí ho o laskavost – jestli by nemohl dvě hodiny předstírat, že je její přítel. A ona mezitím vymyslí, jak se dát s Bradleym zase dohromady. Akorát že po plese už nedokáže myslet na nikoho jiného než na svého náhradního kluka, kterého se ale nezeptala ani na jméno! Dokáže ho najít a vymotat se ze všech lží? A co se stane, až se do jejího života vrátí pravý Bradley? 

Moje recenze:
Gia se nemůže dočkat, až na školním plese všem kamarádkám potvrdí, že její kluk z vysoké školy rozhodně není smyšlený. A především Jules, která dělá vše pro to, aby ji v očích kamarádek shodila. Bohužel se s Giou však její přítel Bradley rozejde - a to přímo na parkovišti před plesem. Gia ale nechce potvrdit Julesinu teorii o tom, že si Bradleyho vymyslela, a tak musí přijít s náhradním plánem - osloví náhodného kluka, který ji pro jeden večer bude dělat náhradního Bradleyho. Takový je aspoň plán. Náhradní Bradley se však Gie vryje do paměti a je odhodlaná se s ním z novu setkat, přestože nezná ani jeho jméno. Nakonec pro něj prostřednictvím jeho sestry Bec udělá podobnou laskavost na oplátku a začnou se vídat častěji. Gia si ale nikdy není jistá, kdy jde o opravdové city a kdy je to jen hra. Navíc se dále zamotává do lží o pravém a falešném Bradleym a nijak jí to neulehčuje ani Jules, která je stále odhodlaná nějak Giu pošpinit. A Gia také zjišťuje, že celé její dosavadní chování možná vůbec nebylo přirozené; že jí vždy až příliš záleželo na názorech ostatních a nikdy nebyla úplně sama sebou. A s tím se rozhodně něco udělat.


zdroj
Pokud jste jako já a pořád ještě vás nepřešla láska k young adult romantickým knihám, nemůže se stát, že byste po přečtení Náhradního kluka byly zklamaní. Je to zase další sladký příběh, se sladkým klukem, komplikovanou láskou a problémem dospívajících a po jeho dočtení mi prostě srdce jen zaplesalo. Přesně takové příběhy vám pomůžou víc než čokoláda nebo hrnek kakaa - ukážou vám, jak je život vlastně strašně jednoduchý, i když to tak nevypadá, že láska prostě existuje a že problém je problémem jen dočasně. A neexistuje možnost, že by vás po dočtení nepovzbudili, ať už byste to potřebovali z jakéhokoliv důvodu. 


"Mám podivínství rád. Normalita je nudná."

Na young adult žánru je krásné, kolik rozmanitých témat si pro knihu můžeme vybrat. Samozřejmě, láska nechybí nikdy a dost často ano přátelství, ale v dospívání se nám toho děje tolik, že je příběh vždy něčím jiný. V Náhradním klukovi se autorka hodně zaměřila na přátelství, na to, co je považováno za pravé přátelství a také na projevování emocí a potřebu mít uznání od společnosti. Což byl tak trochu Giin problém.

Než se mi Gia začala opravdu zamlouvat, chvíli to trvalo. Na začátku knihy mi přišla trošku povrchní a jako by opravdu tolik neprojevovala city - třeba po tom, když se s ní Bradley rozešel ji nejvíc trápilo, jak teď bude vypadat před kamarádkami. Ukázalo se však, že tohle vše mělo důvod, a tak mi postupně začala být vážně sympatická. Ve většině situacích jsem s ní soucítila, ale zároveň jsem souhlasila s tím, když si uvědomovala, že se nejspíš nechová úplně nejlépe. A tím mě přiměla mít ji ještě radši.


zdroj
Náhradní Bradley.. Budu mu tak říkat, protože vás opravdu nechci ochudit o ten krásný pocit, kdy v knize zjistíte jeho pravé jméno. To bylo takové krásné napětí, že bych ho nerada někomu upřela. Tak tedy tento náhradní Bradley si mě dostal okamžitě. Tedy téměř, na začátku mi přišlo trochu zvláštní, že se jen tak uvolil dělat cizí holce kluka, ale vlastně to nedělal jen tak bezdůvodně. No a jak jsme ho víc poznávali, dostával mě stále víc svým přístupem, chováním, i svými myšlenkami a pozor - studoval hereckou školu, což si rozhodně nechám líbit. Mám dojem, že jsem snad nečetla knihu v tomto žánru, kdy bych si hlavního mužského hrdinu nezamilovala a tento sladký kluk není výjimkou.


zdroj
Co bych tedy řekla závěrem? Pokud už jste sladkých young adult knih přehlceni a máte dost toho klišé, které tam prostě vždycky je, asi vás Náhradní kluk úplně nenadchne. Na druhou stranu, pokud jste se tohoto tématu stále ještě nenabažili, či chcete povzbudit, rozesmát, přijít na jiné myšlenky, možná se zamilovat do nového hrdiny, je tohle to pravé ořechové. Za mě jedna velká spokojenost a rozhodně budu vyhlížet autorčiny další knihy. 

Moje hodnocení: 5/5

Do které skupiny patříte vy - stále si tento typ knih užíváte, nebo už vám lezou krkem? A Náhradního kluka jste četli?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.