LÁSKA JAKO Z FILMU (Victoria Van Tiem)

Původní název: Love Like The Movies
Český název: Láska jako z filmu
Autor: Victoria Van Tiem
Série: -
Počet stran: 264
Nakladatelství: Mladá Fronta
Překlad: Martina Buchlová
Rok vydání: 2014 (EN), 2015 (CZ)
Žánr: romance, humor
Anotace: Kensington Shawová má slibně rozjetou kariéru v reklamní agentuře, úžasného snoubence Bradleyho, se kterým chystá pohádkovou svatbu a plánuje velkou rodinu, i přátele. Žije si zkrátka jako v pohádce. Alespoň si to snaží namluvit,
přestože v hloubi duše cítí, že všechno zase tak skvělé není a že by to možná chtěla jinak…
Třeba nemuset věčně poslouchat ódy svojí matky na perfektní snachu a být si jistá, že chystaná svatba je s tím „pravým“. V práci najednou taky neví, kam dřív skočit, a kamarádce nemůže věřit? Do toho se objeví její bývalý Shane a začne jí motat hlavu tím, že ji uvádí do situací, v nichž spolu prožívají scény z filmů, na které se kdysi tak rádi dívali – třeba ze Samotáře v Seattlu, Deníku Bridget Jonesové, Pretty Woman či Hříšného tance. Stačí týden a Kensin život se ocitá v naprostém chaosu. Bradley nebo Shane? Bradley se perfektně hodí do jejich rodiny, všichni ho zbožňují. Vztah se Shanem bylo jedno velké zemětřesení, které sice onehdy skončilo pohromou, avšak když se na ni podívá, zem se chvěje dosud. Jenže svatba se nezadržitelně blíží a tlak okolí sílí. Zasáhne osud a ukáže Kensi, kdo je hlavním hrdinou ve scénáři jejího života?
 

Moje hodnocení:
Kensington miluje romantické filmy. A ráda by zažila lásku jako z filmu, takovou, při které vám poskočí srdce a oči se vám zalijí slzami dojetí nad romantickými činy a kde nechybí naprosto očividné jiskření. kdysi možná něco takového zažila s expřítelem Shanem, ale ten ji podvedl a teď se zdá, že žije život, který by jí mnozí mohli závidět - má skvělého snoubence, kterého její rodina zbožňuje a... no, to vlastně stačí. Nebo ne? Kenzi má pocit, jakoby jí pořád něco chybělo a zároveň, že do její rodiny mnohem víc zapadá snoubence Bradley než ona sama. A vše se zkomplikuje ještě víc, když se znovu objeví Shane, který má zakázku pro firmu, ve které Kenzi pracuje, ale jen pod podmínkou, že bude Kenzi ochotna zahrát s ním scény z deseti romantických filmů. Kenzi je najednou zmatená ohledně všech svých pocitů, obzvlášť, když na povrch vyplouvají tajemství a překvapení z minulosti i z budoucnosti a zároveň si užívá chvíle, kdy se mže cítit jako hrdinka z romantického filmu.

Máte rádi romantiku? A především romantické filmy? Chtěli byste zažít lásku jako třeba Vivian a Edward v Pretty Woman? V tom případě se bez obav můžete ponořit do příběhu Kenzi, který je přesně o tomhle. Právě na propojení filmů do knihy jsem se neskutečně těšila, protože jsem tam měla některé své oblíbence a byla jsem fakt zvědavá, jakým způsobem se filmy v knize promítnou. A kromě toho, že jsem si u spousty filmů zavzpomínala, získala jsem zde taky celou řadu tipů, jaké filmy si musím pustit, což je úplně super.


zdroj
Samotný život a příběh Kenzi mě moc bavil. Jasně, není to nic převratného, co byste nikde jinde nečetli, je tady i trocha klišé (což se ale dá očekávat vzhledem k tématu knihy), ale celé je to tak skvěle propojené, nechybí ani humor a dokonce jsem tu byla něčím i překvapená, takže pro mě to bylo skvělé oddychové čtení.

Moc jsem si oblíbila Kenzi. Tu její posedlost filmy jsem jenom uvítala, a tak nějak celkově byla prostě strašně sympatická, přiměla mě vžít se do jejího života a doopravdy s ní soucítit. Na začátku se možná zdá, že má v životě vše, co potřebuje, ale posléze spolu s Kenzi zjistíme, že to tak vůbec není. 


"The magic of boy meets girl, the angst of catch and release, the serendipity of meant-to-be, It doesn't matter if a romantic comedy follows a predictable course, we respond because it's rooted in truth. In magic."

Nemůžu si pomoct, ale mám pocit, že onen osudový Shane tu neměl až tolik prostoru, kolik bych si představovala. Možná to jen vidím zkresleně, protože především v knize vystupovala Kenzi, ale i tak jsem si Shanea neskutečně oblíbila. On je prostě perfektní. Nejdřív jsem si úplně nebyla jistá,co si o něm myslet, protože dřív Kenzi podvedl, ale postupně si mě naprosto získal. A ten jeho nápad zahrát si scény z filmů? Yes, please!


zdroj
Nebudu říkat, že tento příběh je naprostý unikát, jaký jste ještě nečetli, protože to tak asi není. Co ale říct musím je to, že Láska jako z filmu podle mě není jen další z řady romantických příběh, ale že z té řady něčím trochu vybočuje. Ať už skvělým nápadem zakomponovat do knihy filmy nebo tím, jak skvěle se tu ukáže povaha některých postav, se kterými se za život jistě setkáme i v reálném životě a nebo prostě proto, že Kenzi je tak skvělá hrdinka, která mě dokáže zároveň rozesmát i tak trochu dojmout.

Moje hodnocení: 5/5

Četli jste tuto knihu? Co říkáte na její propojení s filmy? A jaké romantické komedie mi můžete doporučit vy?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.