BÁBOVKY (Radka Třeštíková)

Původní název: Bábovky
Český název: Bábovky
Autor: Radka Třeštíková
Série: -
Počet stran: 328
Nakladatelství: Motto
Překlad: -
Rok vydání: 2016 (CZ)
Žánr: román, pro ženy
Anotace:
Dvanáct žen, dvanáct osudů propojených v jednom románu. Napadlo vás někdy, co řeší milenka ženatého muže a jaká je ve skutečnosti ta příšerná manželka, o které jí on vypráví? Nebo proč má sestra manželky tak špatný vztah se svojí dcerou. Jak se vlastně cítí ta patnáctiletá holka, na kterou si rodiče nikdy neudělají čas? A kam se vlastně poděly ty peníze? Kdo je vzal, kdo je ztratil, kdo je utratil, kdo je našel a kdo je bude muset vrátit? Nechte se strhnout upřímnou zpovědí hlavních hrdinek, kde nechybí ironie, humor, bolest, napětí, nenávist ani láska. Kde se emotivní příběhy vzájemně prolínají, jeden vede ke druhému, k celé řadě zajímavých rozuzlení a potom nerušeně pokračují dál, někdy šťastně, někdy ne, takový už je život.

Moje recenze:
Bábovky pojednávají o životech dvanácti žen, které jsou vždy nějakým způsobem navzájem propletené. Každá z nich žije úplně jiný život, má úplně jiné, ale stejně velké starosti a naprosto netuší o starostech a tajemstvích těch druhých žen, ačkoliv se někdy dotýkají i jí samotné. Kniha je plná problémů, které řeší jistě spousta žen, aniž byste to do nich řekli - nevěra, rozpadající se manželství, dluhy, nemanželské děti, nemoci a další. A žádná z žen to opravdu nemá jednoduché.

Po tom, co tato kniha zažila svůj docela velký boom, jsem se rozhodla si ji přečíst a byla jsem plná očekávání a zároveň se bála, že budu zklamaná. Protože tohle není žánr, který bych běžně četla. Ale kniha na mě fakt zapůsobila a tou svou krutou realitou mi trochu připomněla Prázdné místo od J. K. Rowling. A upřímně, dost mi nahání strach, když si pomyslím, že některý z osudů těchto dvanácti žen může zažívat někdo v mém okolí..


zdroj
Celý koncept knihy se mi strašně líbí. V každé kapitole si přečteme o osudu jiné ženy, jejichž osudy se ale vzájemně proplétají, takže se dozvíme, jak to s nimi dopadlo. Co se příběhů týče, slova "líbily se mi" tu asi není to, co by se dalo použít, protože tohle prostě není moc líbivé téma. Některé ženy to mají těžší než jiné, ale nedovedu si představit žít ani jeden z jejich životů. Bavila mě každá kapitola, přestože některé ženy mi doslova lezly na nervy jejich chováním. Ale vím, že to byl určitě záměr.

Myslím, že s každou stránkou jsem byla překvapenější, protože Radce Třeštíkové se fakt mistrně dařilo mě překvapovat. Ať už tím, jak neskutečně propracovaně byly propletené vztahy mezi jednotlivými ženami, nebo překvapivými událostmi a problémy, se kterými se musely potýkat a nebo tím, jací dokážou být lidi svině. No, ještě větší než jsem si myslela.


zdroj
Slyšela jsem názory lidí, které kniha moc nezaujala a asi bych to chápala u těch, kteří jsou zvyklí číst více knih tohoto žánru kruté reality a jsou zvyklí na trochu vyšší level. Nicméně lidem jako jsem já, kteří tento žánr až tak často nečtou a vědí, že realita je dokáže vždycky překvapit, bych knihu určitě mohla doporučit. Mě se "líbila" (ačkoliv už jsem vysvětlila, jak to tu s tím líbením je) moc a jsem rda, že jsme se do ní nakonec pustila.

Moje hodnocení: 5/5

Co vy, nechali jste se Bábovkami taky zlákat? A čtete vůbec českou literaturu?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.