BOOKAHOLIC READ IN OCTOBER 2018

Ahoj!
Přeji vám krásné Vánoce!! Ještě tedy úplně nejsou, ale vzhledem k tomu, že mně dnešním odpolednem začaly vánoční prázdniny, tak už si jedu vánoční náladu. Pro mě ty prázdniny tedy budou se školou stejně dost spjaté, ale co se dá dělat, to je holt osud maturanta. Nicméně alespoň přes svátky si dávám od školy pauzu, takže se pokusím dohnat co nejvíc svých restů. Byla bych ráda, kdyby se mi podařilo napsat třeba aspoň jednu recenzi, ale to opravdu nechci slibovat. Každopádně i kdybych nezvládla dohnat ani všechny měsíční články, rozhodně se můžete těšit na mé každoroční knižní shrnutí roku 2018, na to se těším i já. Dnešní článek se ale věnuje knihám, které jsem přečetla v říjnu - což vlastně není moc pracný článek, protože moje říjnové čtení se omezilo na pouhé tři knihy. Jo, to byl opravdu slabý měsíc s nedostatkem času a já jsem ráda aspoň za ty tři. 


První knihou byl Pán prstenů od J.R.R. Tolkiena, tu jsem ale začala číst už koncem září a četla jsem ji opravdu děsně dlouho. To však nemá rozhodně nic společného se samotnou knížkou. Ta byla skvělá, akorát se sama o sobě čte trochu zdlouhavě a já jsem ji četla v době, kdy jsem vůbec nevěděla, kam dřív skočit. Ale právě to, jak poklidně a pomalu se četla, jsem si velice užívala. Přestože jsem už viděla filmy, alespoň první díl se mi i tak moc líbil a rozhodně mi to nebránilo v tom, abych si ho užila. Ještě více jsem se zamilovala do hobitího světa a do všech kreatur, které Tolkien vytvořil, stále více obdivuju jeho skvělou fantazii, promyšlenost a to, jak neopomenul ani jediný detail. Moc se těším na Dvě věže.
Kniha má 432 stran a četla jsem ji 14 dní.


Následně jsem si vzala jednu anglickou knihu a to konkrétně Catwoman: Soulstealer od Sarah J. Maas, třetí díl v sérii DC Icons. A asi není pro mě ani pro vás moc překvapující, že se mi ze všech dílů tento líbil zatím nejvíc. Catwoman mi zkrátka potvrdila, že já Sarah J. Maas prostě miluju, ať už napíše cokoliv. Tady jsem cítila trochu TOG vibes v tom smyslu, že hlavní hrdinka byla stejně badass, neskutečně chytrá a vždy s naprosto promyšleným plánem, jako Aelin. Ale to mi vůbec nevadí, protože právě tuhle stránku Aelin naprosto žeru a stejně tak jsem si zamilovala i Selinu. Líbila se mi ta mírná propojenost s Batmanem, především proto, že se děj opět odehrával v Gotham City a protože tu byl Luke, Bruceova pravá ruka... A Luke byl mimochodem opravdu skvělý mužský hrdina, to už se u  Sarah tak nějak očekává. Tohle byla zase jízda s pořádnou dávkou adrenalinu a po docela dlouhé době jsem knížku zavírala s pocitem, že fakt nechci, aby skončila.

Kniha má 384 stran a četla jsem ji 14 dní.


A poslední knihou v říjnu byla zase jedna do povinné četby - Proměna od Franze Kafky. Před čtením Kafky jsem byla varována, jak umí být depresivní... a teď to můžu jenom potvrdit. Proměna byla tedy moje první kniha od něj a řeknu vám, že z této knížky, byť velmi krátké, vám bude prostě smutno. A hlavního hrdiny Řehoře vám bude samozřejmě líto. Zároveň se ale budete ptát sami sebe, jak byste se vy zachovali v situaci, kdy by se z vašeho blízkého stalo na pohled ohavné stvoření? Odpověď se zdá zřejmá, ale i kdybyste se k němu chovali lépe, než rodina Řehoře v knize, své vnitřní já byste stejně nejspíš museli dlouho přemlouvat, aby se na dotyčnou osobu dívalo stejně jako dřív. Celá Proměna je nepochybně metaforou a rozhodně velmi podařenou metaforou, protože v člověku vyvolá přesně ty pocity, jaké by měla. Jako četbu nejen k maturitě rozhodně doporučuju.

Kniha má 62 stran a četla jsem ji 3 dny.

Tak to by bylo k říjnu tedy vše. Asi poslední týden jsem tedy četla ještě jednu kniha, ale ta mi dost zasáhla i do listopadu, takže je zahrnu až do dalšího článku. Budu ráda, když mi napíšete vaše názory na tyto knihy a budu se těšit u dalšího článku. Mějte se! 

Ivett



Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.