CINDER & ELLA (Kelly Oram)

Původní název: Cinder & Ella
Český název: Cinder & Ella
Autor: Kelly Oram
Série: -
Počet stran: 352
Nakladatelství: Baronet
Překlad: Zuzana L'alíková
Rok vydání: 2014 (EN),  2018 (CZ)
Žánr: retelling, young adult, contemporary
Anotace: Co když se z vašeho internetového kamaráda vyklube miláček Hollywoodu?
Uplynul téměř rok ode dne, kdy Ella Rodriguezová přišla při autonehodě o matku a sama vyvázla s vážnými zraněními. Po náročné léčbě se navíc musela přestěhovat k otci, jenž ji opustil, když byla ještě malá. Pokud chce Ella uniknout z otcova domu a ze spárů svojí nové nevlastní rodiny, musí lékaře přesvědčit, že je fyzicky i psychicky schopná se o sebe postarat. Problém je, že na to zatím není připravená. Nad vodou ji drží jediný blízký, který jí zbyl – její anonymní nejlepší kamarád Cinder.
Miláček Hollywoodu Brian Oliver má pověst potížisty. Jeho účinkování v chystaném filmu Druidský princ je pod drobnohledem novinářů, jeho manažeři se ovšem obávají, že se z Briana hvězda první třídy nestane, pokud neprokáže, že má divoká léta za sebou. Aby Briana zbavili nálepky lehkovážného mladíčka, domluví mu předstírané zasnoubení s jeho hereckou kolegyní Kaylee. Z těchto novinek – ani ze své falešné snoubenky – není Brian zrovna nadšený, je však ochoten udělat cokoli, pokud mu to vynese nominaci na Oscara. Vše ale změní jediný e-mail od jeho dávné internetové kamarádky…
Kelly Oram přináší emotivní převyprávění nesmrtelné pohádky o Popelce.

Moje recenze: 
Cinder a Ella jsou už dlouho přátelé přes internet, kteří se však nikdy v životě neviděli. Jejich přátelství začalo, když Cinder objevil Ellin blog a začali si psát o knihách, což je jejich společný koníček. Poté co se Ella dostane se svou matkou do vážné autonehody, při níž její máma zemře a Ella zůstane velmi těžce zraněná, se však téměř rok Cinderovi neozve. Musí se potýkat jak se svými zraněními, která jí budou navždy zasahovat do života, tak s novou rodinou a prostředím. A to navíc netuší, že pod přezdívkou Cinder se skrývá mladý a oblíbený herec Brian Oliver. Tomu spadne obrovský kámen ze srdce, když se mu Ella konečně ozve. Oba si uvědomují, že k sobě cítí více než jen přátelství, ačkoliv o citech toho druhého pochybují. Podaří se jim potkat se tváří v tvář a jak to bude probíhat? A jak zvládne Ella všechny náhlé změny, které od autonehody provází a budou provázet její život?


zdroj
Musím říct, že jsem čtenář, který naprosto miluje retellingy, užívá si je a vyhledává je. Popelka je navíc odmalička moje nejoblíbenější pohádka, tudíž jsem byla na Cindera a Ellu neskutečně natěšená. A nejsem ani moc překvapená, že jsem z knihy nadšená, to bylo asi jasné ještě před přečtením. Jakékoliv filmové adaptace Popelky si vždycky zamiluju a tato kniha mi tak trochu připomíná mou oblíbenou adaptaci s Hilary Duff, takže o to více se mi líbila. Celý příběh má tak skvělou atmosféru, ze které na mě neskutečně dýchalo léto a navíc - přestože jde o young adult romantickou knihu, mám pocit, že se tak trochu nevědomky dotýká i hlubších témat, se kterými se právě teenageři můžou často potýkat.


“True beauty comes from inside a person. If you feel beautiful, then you’ll look beautiful to others no matter what’s on the surface.”


Ella alias Popelka je opravdu typická Popelka, které je vám od začátku hrozně líto. Ta holka to fakt nemá jednoduchý. Už vůbec to, že se dokázala vyhrabat z hrůz autonehody, ať už po fyzické či psychické stránce, je obdivuhodné (a taky to pro ni nebylo vůbec jednoduché). Hned potom, co přijde o mámu, se musí po letech setkat se svým otcem, který je opustil, když byla Ella malá, a žít s jeho novou rodinou, kde se cítí nechtěná. Navíc se k ní v nové soukromé škole spolužáci nechovají úplně nejlépe kvůli těžkým zraněním, které utrpěla a která jsou bohužel vidět, což jí na dobrém psychickém stavu příliš nepřidává. A ještě k tomu se musí vyrovnávat se svými city k Cinderovi, se kterým nevěří, že by se kdy setkala, natož aby její city byly opětovány. Za to, jak statečně se Ella s tímhle vším snaží vyrovnávat, má můj obrovský obdiv a rozhodně se řadí k nejlepším knižním hrdinkám. To, jak se k ní okolí chovalo, bylo někdy už opravdu nechutné a já sama jsem z toho byla na pokraji zoufalství, takže si nedovedu představit, jak hrozné to muselo být pro ni. 


zdroj
Chlapec skrývající se pod přezdívkou Cinder, tedy herec Brian Oliver, je přesně takový, jak byste si mladého herce představili - děsně sexy a vtipný hoch s trochu vyšším egem, což o sobě moc dobře ví a možná si to i trochu užívá. A vy ho prostě milujete. Možná je to i tím, že ještě k tomu má tajnou stránku, kterou o něm Hollywood neví - je to vášnivý čtenář s mnohem hlubší duší, než by se zdálo, což ví na světě jen jediný člověk - Ella. Já jsem si Cindera tak neskutečně zamilovala. Je pravda, že ne vždy se mu všechno povedlo, ale ono je těžké vědět, jak se v některých situacích zachovat co nejlépe - a o to víc, když jste hollywoodský herec, který život mimo Hollywood moc nepoznal. Ale on je stejně tak úžasný, že mu všechny chyby odpustíte. Tihle dva tvořili prostě skvělé duo, měli spolu naprosto jedinečný vztah a já se celou knihu těšila na den, kdy se konečně setkají. Věřte mi, tohohle kluka prostě chcete poznat.


“The problem with fairy tales is that most of them begin with tragedy.”


Už ani nevím, jak jinak popsat, nakolik mě kniha dostala, jak moc jsem si Cindera/Briana s Ellou zamilovala a jak jsem si vedle nich oblíbila i vedlejší postavy. Přestože to s mnoha lidmi ve svém okolí Ella nemá jednoduché, k čemuž už jsem se vyjadřovala, jsou tu tací, kteří ji mají upřímně rádi. Co se její rodiny týče, jediný, kdo je na ni opravdu zlý je Anastasia, jedna z nevlastních dcer Ellina táty. Tu jsem chtěla nesčetněkrát pěkně profackovat, ale pro příběh byla dost důležitá. Nicméně Ellina macecha se naopak snaží být opravdu milá ve všem Ellu podporovat, i když to pro ni není jednoduché. Ellina tátu jsem si představovala opravdu v ošklivých barvách, vzhledem k tomu, že ji jakou malou opustil, ale překvapilo mě, že je vlastně úplně jiný a jeho současná láska a starost o Ellu není předstíraná. No a nemůžu zapomenout na Anastasiino dvojče Juliette, která zprvu nepůsobí o tolik lépe, než Ana, ale projde dost velkým vývojem a ukáže se, že Ellu vlastně ani nedokáže nemít ráda. Tím výčet skvělých postav nekončí, ještě jich v knize pár najdete, ale o těch vám tu už spoilerovat nebudu, o těch si v knize přečtěte sami. 


zdroj
Myslím, že popis toho, co vše jsem si na knize zamilovala, je naprosto vyčerpávající. Řeknu vám to tak - pokud si rádi jednou za čas osladíte život romantickou young adult knihou, máte rádi retellingy pohádek nebo jste holka, která chce půlku knížky strávit v hlavě neskutečně krásného a úžasného Briana Olivera, běžte si pro knihu neprodleně do nejbližšího knihkupectví. Já vám přísahám, že to bude stát za to. A nejlepší zprávou nakonec je, že tento skvost má ještě druhý díl!! Pro ten si zase co nejdříve poběžím já a ani vám nedokážu vypovědět, jak moc se nemůžu dočkat, až se do světa Elly a Cindera ponořím zase.

Moje hodnocení: 5/5

Čtete retellingy pohádek? Jaký je váš nejoblíbenější?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.