POSLEDNÍ OBĚŤ (Richelle Mead)

Původní název: Last Sacrifice
Český název: Poslední oběť
Autor: Richelle Mead
Série: Vampýrská akademie
Počet stran: 434
Nakladatelství: Domino
Překlad: Katrin Ebrová-Chýlová
Rok vydání: 2010 (EN), 2011 (CZ)
Žánr: young adult, fantasy
Anotace: Vražda. Láska. Žárlivost. A nejvyšší oběť.
Rose bude nyní muset bojovat o svůj život a Lissa nastoupit na královský trůn.
Změní se mezi nimi něco? Dimitrij s ní stále nemluví a navíc má Rose nalinkovaný život.
Bude muset učinit poslední velké rozhodnutí.



Moje recenze: 
Rose je obviněná z vraždy královny Taťány a její přátelé se snaží ze všech sil ji vysvobodit z vězení. To se jim víceméně podaří a Rose se ocitá na útěku s Dimitrijem a alchymistkou Sydney. Jde opravdu o útěk, její jméno není ani zdaleka očištěno, právě naopak. Lissa sice doufá, že bude Rose v bezpečí čekat, než se jim podaří vypátrat pravého královnina vraha, to by ale nebyla Rose, aby jen tak čekala a nic nedělala. Vrhá se tedy na misi, která by mohla pomoct jak jí, tak Lisse - hodlá najít Lissina nevlastního sourozence, o jehož existenci ví díky Taťánině dopisu. Zatímco se o to pokouší, sleduje prostřednictvím Lissy i dění na královském dvoře, kde události nabírají dost dramatický spád. Kromě těchto problémů celého Morojského světa se Rose musí potýkat i s osobními problémy - konkrétně ohledně Adriana a Dimitrije. Dimitrij jí sice dal na srozuměnou, že poté, co byl Strigojem už jeho pocity nejsou stejné a Rose se s tím údajně smířila a opravdu upřímně miluje Adriana, ale co když se Dimitrijovy pocity začnou měnit? Jak Rose vyřeší tento citový rozkol? A podaří se jí očistit své jméno a vypátrat pravého vraha?


zdroj
Ani nevíte, jak moc jsem se na zakončení série těšila a zároveň si přála, aby nikdy nenastalo. Celá Vampýrská akademie mě neskutečně bavila, užívala jsem si úplně všechno a jsem upřímně ráda, že díky Pokrevním poutům budu moct strávit ve světě dhampýrů a Morojů trochu více času. Musím říct, že stejně jako s celou sérií, i s posledním dílem a celkovým zakončením se autorka poprala naprosto bravurně a skládám jí poklonu. Dokonce i když jsem si u některých událostí přála jiný konec, je mi jasné, proč to dopadlo, jak to dopadlo a rozhodně mi to (příliš) nevadí. 


"Život spočívá v maličkostech. Musíš si vážit a užívat maličkostí. "

Rose považuji za takové svoje spirit animal. Jsem si jistá, že kdybychom se znaly, rozhodně bychom si velmi rozuměly, protože ona je prostě úžasná, její sarkasmus je můj sarkasmus a její bezhlavost a odvaha mě nepřestává udivovat a já ji za to obdivuji. Když si shrnu, čím vším si Rose musela projít, v jakých stavech se nacházela a přesto stále dokázala být sama sebou a udržet si relativně pozitivní myšlení, jde mi z toho hlava mírně kolem. Kdybyste si řekli, že uvěznění a zavrhnutí téměř celým vampýrským světem už na ni bude moc, opravdu byste se zmýlili. Rose prostě neskolí nic a neustále nám to dokazuje. Stejně tak nám ukazuje, že její obětavost nezná mezí a pro ochranu svých blízkých je schopna udělat cokoliv.


zdroj
Asi víte, že jsem byla od začátku tým Adrian. Adriana mám ráda úplně stejně jako Rose a myslím, že bychom si taky dost rozuměli (kdyby se mi teda podařila rozdýchat jeho omamná přítomnost). Nicméně stejně jako Rose vidím, že na tom Adrian není úplně nejlépe, především kvůli účinkům éteru, a potřebuje si nějakým způsobem zajistit, že éter bude zvládat. A to všechno se snad bude dít ve spinoff sérii Pokrevní pouta, kde by měl Adrian figurovat. Co se Dimitrije týče, ačkoliv jsem mu vedle Adriana nefandila, rozhodně ho mám ráda a obdivuji, jak se vypořádal se svým osudem. Tady se z něj zase stává ten starý známý Dimitrij, trochu introvert, ale ne moc, vždy připravený jednat a díky tomu je rozhodně taky skvělý. Kdyby nebyl Adrian, rozhodně bych páru Rose+Dimitirj přála. Víc vám toho říct nemůžu, ale ať už to dopadne jakkoliv, myslím, že nejde být tak úplně zklamán.


"Užívej si to, co máš, každý detail toho, kde zrovna jsi. A netrap se tím, kde nejsi." 

Celý poslední díl byl nabitý od začátku do konce, byl bohatý jak na akční, tak na pocitové scény, uzavřely se osudy některých postav, zatímco osudy jiných na uzavření ještě čekají. Díky poutu Rose a Lissy jsme sledovali dění na královském dvoře, i když byla Rose v tu chvíli někde úplně jinde, a ani tam situace nevázla. Sice vám toho nemůžu moc sdělit, abych předešla spoilerům, ale myslím, že se máte na co těšit, protože pro mě to byla neskutečná jízda. A připravte si taky šokující pohledy, protože ani s překvapivými situacemi Richelle moc nešetří. A nejlepší je, že všechny nečekané události do sebe opravdu zapadnou a dávají smysl. Určitě si Poslední oběť utíkejte přečíst, jak brzy jen budete moct, a já se teď už neskutečně těším na Pokrevní pouta.

Moje hodnocení: 5/5

Četli jste nebo se chystáte číst celou tuto sérii? Určitě mi napište vaše názory!


2 komentáře:

  1. Pěkná recenze :) u série bylo vidět, jak je díl od dílu napínavější a akčnější a tenhle poslední díl tomu nasadil korunu. Rose a Dimitrij jsou skvělý pár a jejich příběh je super. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji :) Souhlasím, srdce i za Adriana krvácí srdce, ale oni si byli prostě souzeni :)

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.