MARCH 2018 IN MOVIES

Ahoj!
I v březnu se mi podařilo zhlédnout pár filmů. Především jsem si teda doplňovala letošní oscarový resty a viděla rovnou čtyři filmy nominovaný na Oscara, které jsem dosud neviděla (kromě těchto čtyř jsem už dříve viděla Nejtemnější hodinu a Dunkirk). Ještě mi zbývají tuším dva, z nichž na The Post s Meryl Streep a Tomem Hanksem se chci podívat určitě, ale pořád nevím, jestli kouknout na Tvář vody, která Oscara vyhrála. Jako asi bych měla, jenomže mě to upřímně tak nějak vůbec neláká.. Tak mi můžete dát vědět váš názor na film, pokud jste ho viděli. No ale teď už k těm mým březnovým filmům, kde jsou teda kromě čtyř oscarových jinak ještě tři starší české filmy. 

Začnu filmem Tři bilboardy kousek za Ebbingem, za který získala Oscara Frances McDormand - a podle mě naprosto zaslouženě. Tohle byl naprosto úžasný výkon a naprosto dokonalý film. Film, který se zabývá závažným tématem, ale jde mu to tak elegantně, že jsem se u něj dokonce i smála... ale zároveň mi bylo smutno. Upřímně, líbily se mi sice všechny filmy, které jsem zatím viděla, ale myslím, že právě Bilboardy tu sošku za film měly získat. Kromě Frances tu byli naprosto úžasní taky Woody Harrelson a Sam Rockwell, kteří mě stejně jako Frances dost často naprosto dojímali. Pokud jste Bilboardy ještě neviděli, určitě to napravte, protože tohle je opravdu děsně silný a skvělý zážitek.
Dále jsem viděla film Lady Bird. Ten nás zavede do částečně školního prostředí dospívajících teenagerů, který prožíváme prostřednictvím dívky, jež si říká svou přezdívkou "Lady Bird". A páni, tohle se mi opravdu hodně líbilo. Možná je to tím, že jsem teď přesně ve věku hlavní hrdinky, to nevím, každopádně to podle bylo opravdu skvělý. Není to žádné hodně velké drama, ale je tu opravdu hodně dobře, čím si takový dospívající asi spíš holka prochází a podle mě to dost sedí. V něčem jsem se prostě docela našla a byl to opravdu moc povedený film. A herečka v hlavní roli, jejíž jménu si prostě nemůžu zapamatovat, předvedla naprosto famózní výkony.
Rozhodla jsem se kouknout taky na Já, Tonya -  film podle skutečných událostí. Jde o film, který pojednává o životě krasobruslařky Tonye Harding, která měla opravdu dost pozoruhodnou kariérou plnou skandálů a zajímavých rodinných vztahů, což ji všechno dost poznamenalo. Vůbec jsme nevěděla, co od filmu čekat, ale byla to pecka. Předně - naprosto famózní herecké výkony, především Margot Robbie, která ztvárnila Tonyu a herečka, která hrála její matku (ano, zase si nepamatuju jméno). Druhá zmínění tuším dostala i Oscara za vedlejší ženskou roli (ale ruku do ohně bych za to nedala) a já se vůbec nedivím. Právě ty herecké výkony jsou na celém filmu asi nejlepší. Samozřejmě je opravdu velmi zajímavý celý Tonyin příběh, který je místy opravdu neuvěřitelný, tím spíš, že se to všechno opravdu stalo, ale opravdovou šťávu tomu prostě dodávají ti herci. Hrozně moc doporučuju, určitě na film koukněte!
A poslední film nominovaný na Oscara, který jsem v březnu viděla, bylo Dej mi své jméno. A panejo, ten se mi ze všech líbil snad nejvíc. I když... to je těžký takhle říct, protože všechny byly fakt něčím skvělý, nicméně tohle byla dokonalost, vážení. Jednak na mě z celého filmu neskutečně dýchaly letní vibes, které mě úplně přenesly do léta (nejlépe do letní Itálie, že) a to bylo boží. Pak, LGBT tématiku kdekoliv vždycky rozhodně můžu a tady to bylo neskutečně povedené. Vlastně nešlo čistě jen o homosexualitu, i když to byla asi nejpodstatnější část filmu, ale tak nějak o dospívajícího chlapce, který poznával sám sebe všemi možnými způsoby. A toho chlapce hrál úžasný Timothée Chalamet, který dokázal něco neskutečnýho. Roli Elia zvládl bravurně a dokázal mě rozesmát i dojmout. A jsem neskutečně ráda, že byl na toho Oscara alespoň nominován. A v neposlední řadě naprosto zbožňuju filmový soundtrack, to je prostě čistí radost. A úplně nejvíc miluju písničku Mystery of Love. Rozhodně na film koukněte, já se naprosto zamilovala.
A nakonec jsem si nechala tři starší české filmy. Začnu prvními dvěma, které shrnu dohromady, protože jde o dva díly. Jde o filmy Můj brácha má prima bráchu a Brácha za všechny peníze. Já prostě starý český filmy s našimi nejlepšími a legendárními herci miluju. A tohle do této kategorie spadá skvěle. Já jsem si oba filmy naprosto skvěle užila, opravdu upřímně jsem se nasmála a jako vždy mě přenesly do naprosté pohody. Ve filmech se objevil můj oblíbený Vladimír Menšík, který prostě nikdy nezklame a celá řada dalších skvělých herců, kteří byli úžasní. Doporučuju vám tuhle duologii všemi deseti, já si ji opravdu užila.
A posledním březnovým filmem byla Dívka na koštěti. Poprvé v životě jsem tuhle napůl pohádku viděla celou. Dřív jsem vždycky viděla jenom nějaké části a teď konečně celý film. A bylo to skvělý!! Vorlíčkovy filmy a pohádky jsou jedny z mých vůbec nejoblíbenějších co se české scény týče a tohle není žádná výjimka. O čem film je jsem samozřejmě věděla, ale celé provedení světa čarodějů a lidí mě fakt bavilo, bavily mě postavy, vtipný děj a samozřejmě ani tady nechyběl Menšík, což je vždycky plusový bod. Já si tyhle filmy prostě vždycky tak neskutečně užívám a opravdu bych se na ně mohla dívat pořád. A Dívka na koštěti se k nim od teď řadí taky.



No a to je vše. Už to nebudu okecávat, ale zajímají mě dvě věci - jestli si taky sjíždíte ty údajně nejlepší filmy za uplynulý rok (já to vlastně pořádně začala dělat až letos) a jestli máte taky tak rádi starší český klasiky. Určitě mi dejte vědět a klidně mi doporučte vaše oblíbené české filmy. A uvidíme, co vám tady představím zase za měsíc. Mějte se krásně!

Ivett

2 komentáře:

  1. Mě popravdě "nejlepší" film za uplynulý rok nechávají chladnou. Je mi v zásadě jeno jestli má xxx cen, nebo hodnocení jen 25%, shlédnu ho podle toho jestli mě něčím zaujme. :)) Na Tonyu bych se ráda podívala, ta mě zaujala. Jinak ohledně českých filmů, kdo by je neměl rád? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to podobně, jen mě vždycky zajímá, jestli jsou prostě opravdu tak dobré, jak se o nich povídá :)

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.