MILK AND HONEY (Rupi Kaur)

Původní název: Milk and Honey 
Český název: Mléko a med
Autor: Rupi Kaur
Série: -
Počet stran: 204
Nakladatelství: v CZ vydalo Omega
Překlad: 
Rok vydání: 2014 (EN), 2017 (CZ)
Žánr: poezie, selflove
Anotace: milk and honey is a collection of poetry and prose about survival. It is about the experience of violence, abuse, love, loss, and femininity. It is split into four chapters, and each chapter serves a different purpose, deals with a different pain, heals a different heartache. milk and honey takes readers through a journey of the most bitter moments in life and finds sweetness in them because there is sweetness everywhere if you are just willing to look.

Moje recenze:
Milk and honey je kniha, která obletěla celý svět sociálních sítích, byla propagována známými osobnostmi a všichni o ní naprosto básnili. Až by si jeden řekl, jestli není trochu přeceňována, jestli člověk nebude mít po takové propagaci až příliš vysoká očekávání, které kniha nenaplní a jestli je vážně v jejích silách člověku tolik pomoci v některých nelehkých situacích. Právě toho jsem se bála, ale přesto jsem se nemohla ubránit nadšení, když jsem knihu rozečetla. A to nadšení mi zůstalo až do konce, i když pojem nadšení je v tomto případě dost relativní. Co tím chci říct, je prostě jen to, že se přidávám k té obrovské mase lidí obdivujících tuto knihu a autorku a rozhodně souhlasím s tím, že vám může velmi pomoci a hodně předat. A vůbec se nedivím, že je překládána do dalších a dalších jazyků, včetně našeho a jen doufám, že podstat veršů bude i v překladu zachována.


if you were born with 
the weakness to fall
you were born with

the strength to rise

A teď trochu o tom, proč je kniha tak dokonalá. Milk and honey je o kniha o ženě, která si v životě prošla mnohým a zjistila, že jí pomáhá a zároveň ničí vypsat se z toho všeho pomocí básní. Jejich prostřednictvím nám ukazuje, jak trpěla, milovala, poddávala se bolesti a hledala novou naději; ve čtyřech částech knihy podle toho pojmenovaných - the hurting, the loving, the breaking a the healing.  A jak silně téma veršů zní, přesně tak silné jsou verše samotné. A přestože úplně stejný příběh jako autorka nejspíš většina z nás nemá, rozhodně se dokáže především každá dívka s některými verši ztotožnit.

zdroj


Jsou tu samozřejmě básně o lásce. O dnešním pojetí lásky, o tom, jak láska bolí, jak ožívá a umírá a jak člověka poznamená. Mezi řádky můžeme najít rady, jak se s láskou vypořádat. A ty řádky jsou tak neuvěřitelně silné, že mi nejednou vhrkly slzy do očí. Ale kromě lásky v klasickém pojetí je hlavním tématem také sebeláska. To je sice téma, které je teď omílané všude pořád dokola, ale právě proto si myslím,že někdy zapomínáme na jeho pravý význam. A ten je přitom pro každého člověka naprosto zásadní.


i was music
but you had your ears cut off

Kniha mluví o tom, jak je důležité přijmout a milovat sama sebe před kýmkoliv dalším. Člověk, který se neakceptuje. nenaučí se mít rád své nedokonalosti a udělat z nich přednosti, nemůže být nikdy úplně šťastný, dokud tak neučiní. Myslím, že asi chápete, co myslím. Tohle jsou části knihy, které se mě dotkly snad nejvíc, protože je to něco s čím se sama potýkám, stejně jako celá řada dalších především dívek. A ač se člověk opravdu snaží, není vůbec jednoduché dokázat se přijmout se vším všudy a trvá to dlouho. Tato kniha má svou sílu v tom, že vám dokáže pomoci se se všemi těmito problémy potýkat a otevře vám oči. Já si běžně v knihách neoznačuji stránky, ale tady jsem se ke knize znovu vrátila a verše, které mě nejvíc dostaly jsem si označila. A vždycky, když zase budu problém s láskou, či sebeláskou, otevřu Milk and honey, aby mi řeklo, co mám vlastně dělat.

Moje hodnocení: 5/5

Také vás zasáhla puoplarita této knihy? A myslíte si vy, že je oprávněná?

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.