AUGUST 2017 IN MOVIES

Ahoj!
Ano, já vím, že je konec září a že brzy (doufám) bude na blogu článek o filmech za září, nicméně jsem nějak stále nebyla schopná dopsat filmy za srpen. Takže se omlouvám, ale neodpustila bych si, kdybych článek nevydala, protože tu mám opravdu skvělé filmy. Takže sice pozdě, ale přece.
Jsem ráda, že co se filmů za srpen týče, podařilo se mi jich zhlédnout poměrně hodně. A to i přestože jsem se snažila stihnout vidět přes léto taky co nejvíc seriálů. O těch, které jsem začala nově sledovat už píšu článek a doufám, že bude online někdy v dohledné době, ale musím se rozhodně aspoň zmínit o tom, že jsem jako mnoho dalších viděla sedmou sérii Game of Thrones a... nějak nemám slov. Já samozřejmě čekala, že to bude naprostá dokonalost, ale že budu až takhle paf? Já musím říct, že mě dostala už úvodní scéna v prvním dílu, kdy měla Arya opravdu nejlepší úvod, jaký mít mohla. Z Eda Sheerana jsem byla nadšená a to finále? Já fakt nevím, jak mám jako vydržet takovou dobu do osmé série :D Nicméně jsem nadšená a jsem děsně ráda, že Jonerys is finally happening!
No ale to byla jen odbočka pro fanoušky GOT, kteří snad pochopí, že jsem k tomu něco říct prostě musela. A teď konečně na filmy.

Začnu filmem, za který jsem na sebe docela hrdá, protože jsem ho viděla naprosto bez titulků a rozuměla jsem naprosto skvěle, z čehož mám fakt radost. Jde o film 500 dní se Summer.To vám byl tak skvělý film! Nakonec se z něj vyklubalo ještě trochu něco jiného, než co jsem čekala, ale to mi vůbec nevadí a já si užila každou vteřinu. Smála jsem se, dojímala se a neskutečně si přála si takových 500 nebo i víc dní zažít taky.. I s těmi horšími  chvílemi, protože bez nich by ty skvělé a dokonalé už třeba tak dokonale nevypadaly. Úžasný film s ne úplně klasickou love story.
Jednoho večera jsem měla chuť na příběh o pořádné lásce. A má volba nakonec padla na další zpracování Romea a Julie, tentokrát z roku 2016 v hlavní roli s mou oblíbenou Hailee Steinfeld a Douglasem Boothem, kterého můžete znát třeba z LOL. No co vám budu povídat, bylo to opět dokonalé. Já ten příběh prostě budu navždy milovat, stejně jako jeho každou podobu. Možná to nebylo úplně nejdokonalejší ztvárnění, ale mě se to prostě strašně líbilo a užívala jsem si každou chvíli. Myslím, že je to třetí filmová podoba příběhu, kterou jsem viděla a ještě bych ji ráda viděla několik, ale především tu z roku 1968. Na tu se opravdu moc těším. A na film s DiCapriem samozřejmě taky nedám dopustit.

Jelikož jsem v srpnu měla zdarma přístup na HBO GO (který jsem vyhrála), rozhodně jsem toho využívala, protože je to snad nejvíc easy způsob, jak se dívat na filmy - skvělá kvalita, originální znění, jakékoliv titulky už přímo ve filmu, prostě pecka. A při brouzdání jejich nabídkou mě zaujal film Love song, především díky Keire Knightley, kterou mám opravdu moc ráda. Nevěděla jsem moc, co od filmu čekat, ale s výsledkem jsem byla naprosto spokojená. Zase takový trochu jiný zamilovaný příběh, který vlastně ani tak moc zamilovaný nebyl. Ale byl vtipný, o hudbě, o životních rozhodnutích... a tak. Opět v něm hrála i Hailee Steinfeld a příjemným překvapením pro mě byl Adam Levine z Maroon 5. Sice jsem čekala, že se na konci stane ještě trochu něco jiného, ale to nemění nic na tom, že se mi film opravdu líbil.
Další film z HBO nabídky, který mě zaujal opět především obsazením (tentokrát šlo o Ashley Benson) byl film Chronicky metropolitní. To byla taková super oddychovka, místy trochu drama, ale s takovým odlehčením. Hlavní hrdina mě sice trochu štval tím, jak se v minulosti zachoval, ale bavilo mě sledovat, jak se to snaží napravit. A přestože bylo jasné, jak to nakonec skončí, já si nemůžu na nic stěžovat.
Následně tu mám pár animáků, které jsem v srpnu viděla. Podívala jsem se na Legendu o Mulan a absolutně jsem netušila, že to bude až taková bomba! Dívka vydávající se za muže, aby ochránila svého otce je skvělý námět a provedení bylo ještě lepší. Jako v každé Disneyovce ani tady nechyběla postava dodávající vtip a vtipné byly často i samotné situace, kdy se Mulan snažila skrýt, že je vlastně dívka. Plus jako vždy dokonalé písničky. Ahh, teď se opravdu těším na plánovanou live action verzi.
Poté jsem zhlédla další animák, na který jsme se už dlouho chystala - Pocahontas. Nemůžu říct, že by to bylo stejně skvělé jako Mulan, protože ta prostě nasadila příčku pěkně vysoko, ale bylo to krásné. Příběh dvou znepřátelených... no, ne rodů, ale prostě domorodého kmenu a civilistů, kdy se do sebe dva členové opačných stran zamilují. Jo, zní to trochu povědomě, ale s tímhle se prostě nikdy nešlápne vedle. Bylo to dokonale romantické, moc se mi líbil taky život Pocahontas a jejího kmene a hlavní mužský hrdina (jehož jméno si samozřejmě nepamatuju) mě úplně dostal. A opět, skvělé písně. No prostě nádhera.
No a konečně jsem se podívala taky na první dva díly To story. A na třetí se rozhodně chystám v dohledné době. A ano, opravdu to byla naprostá bomba! V prvním dílu jsem byla naprosto okouzlena světem hraček, zamilovala jsem si Woodyho, prožívala jeho strach ze ztráty postavení "hlavní hračky" a proměna, kterou nakonec prošel mě dokonce i dojímala. On a Buzz jsou skvělá dvojka. No a druhý díl byl úplně stejně skvělý. Zase nové dobrodružství hraček, další vtipné scény, další dojemné scény, nové hračky, Woodyho poznávání své minulosti.. No prostě nádhera. A na třetí díl se spoustou nových hraček a dokonce i Barbie a Kena se neskutečně těším!
Na doporučení sestry jsem se podívala taky na jeden novější český film - Bezva ženská na krku. A byla to fakt prostě skvělá komedie. Já vím, že tyhle naše český výtvory moc lidí nemusí, ale mě se prostě celkem líbí a vždycky se u nich naprosto odreaguju. A příběh o takzvané učitelce, která se odstěhuje z města na vesnici a to rovnou do domu hrobníka prostě bude vtipný. Já jsem prostě dostala, co jsem čekala a jsem naprosto spokojená.
No a viděla jsem ještě jeden novější český film, opět v podobném duchu - Jak se zbavit nevěsty. No, co ještě dodat, mě to prostě bavilo. Neúnavná snaha ženy (a především její matky) získat zpátky svého bývalého manžela za každou cena zase a opět ústí ke vtipným situacím. A já se prostě bavila a tečka.





No a nakonec tu mám několik historických filmů aneb mé pokračování ve sledování filmů ze seznamu, který nám dala naše dějepisářka. Většina byla opravdu zajímavých, ale je docela těžké je nějak optimálně shrnout. Nicméně se o to pokusím a taky se je pokusím projet nějak v rychlosti.
Film Dům duchů s Meryl Streep se mi opravdu líbil, ale bohužel už si jej nepamatuju úplně do detailů. Ale vím, že byl o manželství muže a ženy, která byla jistým způsobem napojená na nadpřirozeno a moc dobře si pamatuju, jak jsem jejího manžela nesnášela. Jeho nenávist k černochům a prostě vše, co dělal. Jak říkám, moc už si toho nepamatuju, což bude tím, že už je to nějaká doba, co jsem film viděla a taky je trochu složitější na pochopení, ale rozhodně bych ho mohla doporučit.
Dalším filmem byl Poslední skotský král, který pojednává o diktatuře v Ugandě v 70. letech. Když jsem zjistila, že v něm hraje James McAvoy, byla jsem nadšená, protože to je jeden z nejúžasnějších herců. Jak už to v těchto filmech bývá, jde v příběhu taky hodně o vztah skotského lékaře Nicholase, který do Ugandy odletěl a potom, co shodou okolností pomohl právě diktátoru Aminovi a následně se z něj stane jeden z jeho nejbližších přátel a dá se říct takový poradce, protože Amina dá hodně na jeho názor. Záhy však Nicholas zjišťuje, co je vlastně Amina zač a uvědomuje si, že takto to v Ugandě pokračovat nemůže. Postava Nicholase je samozřejmě smyšlená, ale jinak jsou kruté události podle pravdy a je to zkrátka děsivé. Děsí mě, kolik diktátorů a trpících lidí už touto planetou prošlo a jistě ještě projde a to jsem si jistá, že rozhodně nevím o všech. Znám samozřejmě ty největší diktátory, ale o diktatuře v Ugandě jsme třeba moc tušení neměla. Za mě rozhodně skvělý film.
Film V zemi krve a medu je režijní prvotinou Angeliny Jolie. Jde v něm o srbsko-bosenskou válku a kromě obvyklých hrůz války, kterých jsme ve filmu svědky, se zaměřuje také hodně na vztah Danijela a Ajly, kteří se poznali ještě před válkou a zamilovali se. Teď jsou ale každý na jiné straně - Danijel bojuje na straně Srbů a Ajla je Bosenka držena v zajateckém táboře, kterému Danijel velí.Postupně se však od sebe oddalují odlišnými názory a zkrátka stále více vidí, jak se odlišují. Film končí opravdu smutně a je to opět jeden z těch povedených filmů pojednávajících o nepochopitelných a krutých dobách v historii. Angelině se její debut fakt povedl a už se těším na její další počiny.
Poslední dny Sophie Schollové byl pro změnu německý film pojednávající o posledních šesti dnech Sophie Schollové, která byla včele studentské protinacistické organizace Bílá růže. Film nám přibližuje její pobyt na gestapu, výslech a následné odsouzení. Opět silný film, protože je naprosto nemožné si představit, jak se Sophie a všichni s ní odsouzení musela po dobu výslechů cítit, v jaké byla nejistotě, když nevěděla, jak dlouho ještě bude žít a přitom dělala správnou věc. Nicméně taková byla doba.
A nakonec pár českých filmů ze seznamu. Všichni moji blízcí je film, který vzdává hold Nicholasu Wintonovi. Pokud toto jméno neznáte, jde o muže, který před začátkem druhé světové války zařídil přesun mnoha dětí do náhradních rodin v Británii, aby je uchránil před koncentračním táborem A tady se to povedlo vystihnout skvěle. Sledujeme příběh jedné rodiny, která se nakonec podvolí a pošle svého syna pryč. Vidíme spoustu členů rodiny, kteří mají na vše svůj vlastní názor a každý se začínající válce postaví jinak. A mimochodem, skvělé obsazení.
Člověk proti zkáze je film o posledních letech Karla Čapka, kterého hraje Josef Abrhám. Karel Čapek zemřel dva roky před začátkem války, ale nástup fašismu už byl samozřejmě ve vzduchu a ovlivnil i jeho. Čapek vzpomíná na svou rodinu, na svou lásku z mládí, na ženu Olgu a na vztahy s různými osobnostmi. Film je rozhodně moc povedený a je skvělým nahlédnutím do posledních let života tohoto významného spisovatele.
Československý film, který dokonce získal Oscara - Obchod na korze. Jeho děj se odehrává za války. Zabavují se židovské obchody a muž jménem Tono Brtko má zabavit obchod staré a nahluchlé paní Lautmanové. Ta mu ale nerozumí a Tono u ní začne pracovat, pomáhat jí, zatímco jej ona opatruje jako syna. Později však přijde předvolání Židů k transportu a Tono se snaží staré paní říct pravdu. Vůbec se nedivím, že film získal Oscara, protože je naprosto brilantní, smutný a já nemůžu uvěřit, že ani starým lidem, kteří pořádně nerozumějí tomu, co se děje, prostě nedali pokoj.
Sláva, je tu úplně poslední film. Tím je jeden z relativně novějších českých filmů, ačkoliv už to taky je pár let zpátky. Habermannův mlýn. Nevím, proč jsem měla za to, že jde o horor, když je to jen další válečný film, ale svým způsobem to vlastně horor je, protože to doba prostě hororová byla. Navíc je tohle opět příběh podle skutečných událostí. August Habermann se snaží ochránit své české zaměstnance před osudem, který by je měl potkat, až na to sám doplatí a nedočká se ani vděku. Tohle byl fakt smutný film se skvělými hereckými výkony a ukázal nám zase další část válečné historie, o které jsem třeba já neměla tušení.


Tak a to bylo k hodně opožděnému článku s filmy, které jsem zhlédla v srpnu vše.  Brzy se pokusím přidat také článek se zářijovými filmy, kterých bude určitě méně, protože... škola. Vy mi dejte vědět, jaké skvělé filmy jste v poslední době viděli vy a já se budu těšit u dalšího článku. Mějte se!

Ivett




Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.